معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به صدور کارت‌های اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان از اول مهر گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد خواهد بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشاد حیدری اظهار کرد: کارت‌های اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم صادر می‌شود و این کارت‌ها از اول مهر قابلیت صدور و اجرا خواهد داشت.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: این کارت‌ها با هدف افزایش قدرت خرید مردم و تسهیل ارائه خدمات بانکی در بخش تسهیلات خرد صادر می‌شود. وی با بیان اینکه بانک‌ها بعد از اعتبارسنجی مشتریان این کارت‌ها را در سه سطح برنزی، نقره‌ای و طلایی صادر می‌کنند، گفت: کارت‌های برنزی تا سقف ۱۰ ، کارت‌های نقره ای تا سقف ۳۰ و کارت‌های طلایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید هر نوع کالا و خدماتی در داخل کشور دارد.

حیدری درباره نحوه استفاده مشتریان از بانک‌ها افزود: مشتری بعد از دریافت این کارت‌ها می‌تواند هر نوع کالا یا خدماتی را خریداری کند و در پایان هر ماه به اندازه میزان خرید و براساس توافق قبلی با بانک طی ۱۲ تا ۳۶ ماه اقساط خریداری شده را پرداخت خواهد کرد. وی گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد خواهد بود. حیدری افزود: از اول مهر همه شعب بانک‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور آماده تشکیل پرونده و واگذاری این کارت‌ها به مردم هستند و از قبل توجیه شده‌اند. وی گفت: از بانک‌ها انتظار می‌رود در ارائه مطلوب‌تر و بهتر این تسهیلات به مردم با هم رقابت کنند تا خدمات بهتر و روان تری به مردم ارائه شود. معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: منابع این بانک‌ها از محل منابع داخلی بانک‌ها است که قبلا برای تسهیلات خرد نظیر خرید خودرو، کالا یا جعاله تعمیرات مسکن پرداخت می‌شد. حیدری گفت: با ارائه این‌گونه کارت‌ها هر نوع خرید کالا و خدمات نظیر خرید خودرو یا تسهیلات تعمیرات مسکن انجام می‌شود و به‌تدریج این کارت‌ها جایگزین این‌گونه تسهیلات خواهد شد.