گروه بنگاه‌ها: موسسه اعتباری کوثر در هفتمین اجلاس مدیران و روسای شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور (آیتک) که با حضور مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و شبکه بانکی برگزار شد، موفق به دریافت ۳ نشان و لوح سپاس شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر، در این مراسم که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، این موسسه نشان عالی برترین مدیریت سرآمد در صنعت بانکداری، استاندارد و جایزه بین‌المللی (supporter of customer welfare) حامی رفاه مشتریان در خدمات بانکداری از سوی کشور آلمان و نشان ملی برترین روابط عمومی دانش‌محور و کارآمد در صنعت بانکداری را دریافت کرد.

دکتر عیسی رضایی، مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در هفتمین اجلاس آیتک با اشاره به تفاوت کسب‌وکار و کارآفرینی گفت: کارآفرینان با نوآوری و خلاقیت و با ریسک و مخاطره به دنبال خلق ثروت و ارزش‌آفرینی هستند، در این میان یک کاسب به دنبال عرضه و تقاضا، انتفاع بدون ریسک، نوآوری و پدید آوردن یک مشتری است.

وی ارکان اصلی کسب و کار را نیروی انسانی، تجهیزات و تکنولوژی، آمایش سرزمینی، تولید انبوه و سرمایه اعلام کرد و افزود: از ۶میلیون نیروی بیکار جامعه امروز ایران، ۸۰ درصد را بیکارانی تشکیل می‌دهند که دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند. دکتر رضایی بیان کرد: ما از تعاریف ده‌گانه بانک به ضعیف‌ترین آن تکیه کرده‌ایم که همانا صرافی است. در صورتی که تعریف بانک جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک و تامین سرمایه در گردش پروژه‌های عمده صنعتی و تولیدی است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش بانک‌محوری در اقتصاد کشور بیان کرد: اقتصاد ایران به شدت نفتی و به همان میزان هم بانک‌محور است لذا برنامه‌ریزی کلان اقتصادی باید در راستای افزایش بهره‌وری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، چرا که موضوع اصلی امروز نظم اقتصادی کشور، حفظ و توسعه کسب و کارهای فعلی است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر اظهار کرد:۸۰درصد بیکاران کنونی توقع شغل اداری دارند و تغییر این امر باید فرهنگ‌سازی شود. نیروی انسانی تحصیلکرده دانشگاهی به دنبال انجام کار یدی نیست. امروز نیاز کشور در حوزه کسب و کار ماهیت کارگری دارد لذا باید از تربیت نیروی اداری پرهیز کنیم.

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش صنعت همه چیز را همه جا تولید می‌کنیم، ماژول‌های کوچک تولیدی و صنعتی قطعا قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد، این در حالی است که روح اقتصاد مقاومتی برون‌گرایی است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تولید انبوه نیازمند تامین سرمایه در گردش کلان است. متاسفانه در شرایط کنونی همه به دنبال تسهیلات ارزان هستند و در ادامه مسیر شاهد هزینه‌کرد آن در سایر بخش‌ها از جمله ساخت‌وساز هستیم.

همچنین در برنامه دیگری، مراسم تکریم و معارفه جمعی از معاونان و مدیران حوزه مرکزی موسسه اعتباری کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر، دکتر عیسی رضایی مدیرعامل این موسسه گفت: موسسه اعتباری کوثر از آغاز فعالیت تاکنون، استفاده حداکثری از منابع محدود و دستیابی به جایگاه شایسته در نظام بانکی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.