گروه بنگاه‌ها، لیلا اکبرپور: در هنگام شب وقتی تهرانی‌ها در منازل خود آسوده به خواب می‌روند، شعبه مجازی بانک شهر در دل میدان آرژانتین بیدار است، ۲۵ نفر از کارمندان آن در سه شیفت پاسخگوی سوالات مردم از طریق پیشخوان‌های شهرنت هستند.

روابط عمومی ‌بانک شهر شنبه شب گذشته در یک اقدام نمادین، خبرنگاران و برخی از مدیران خود را به بازدید شبانه از شهر نت‌های این بانک برد. در این تور شبانه از چند شهرنت بانک شهر که گمان می‌رفت موجب سدمعبر هستند، بازدید شد و محمدرضا جاوید، مدیر پروژه پیشخوان‌های شهرنت و اتوبانک‌های این بانک، وضعیت سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و چیدمان شهر نت‌ها را تشریح کرد. جاوید گفت: دو ویژگی شهرنت، دریافت وجه توسط دستگاه و ارتباط صوتی و آنلاین مشتری با کارشناس بانک است؛ به‌طوری‌که هنگام واریز وجه به حساب و سایر خدمات قابل ارائه روی خودپردازها در صورت بروز هر گونه مشکل، مشتری می‌تواند از طریق ارتباط صوتی/ تصویری زنده با سامانه مرکز تماس مشتریان، سوال خود را طرح و مشکل خود را رفع کند. به گفته او هزینه راه‌اندازی کیوسک‌های شهر نت رقمی‌ بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است که تمامی آنها توسط ۲۵ نفر از نیروهای شعبه مجازی مدیریت می‌شوند و این موضوع هزینه‌های بانک شهر را به شدت کاهش و جذب سپرده‌ها را افزایش داده است.

او با بیان اینکه در برخی از مشاغل مانند مغازه‌داران، حمل دخل در پایان شب ریسک دارد، گفت: آنها می‌توانند ۲۴ ساعته به شهر نت مراجعه و وجه را به حساب خود واریز کنند. به گفته او تجهیزات شهر نت به‌صورت شتاب کار می‌کند و امکان استفاده از خدمات آن منحصر به مشتریان بانک شهر نیست. او ادامه داد: کسانی که حساب بانک شهر ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به شهر نت نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و از سرویس‌هایی چون، صدور آنی کارت هدیه، دسترسی به خدمات اینترنتی بانک شهر، خدمات مبتنی‌بر کارت، پرینت حساب‌های خود و گشایش اعتبار استفاده کنند. مدیر پروژه پیشخوان‌های شهرنت گفت: در حال حاضر ۳۱ شهر نت در پایتخت فعال است که تنها ۱۴ کیوسک آن در معابر و سطح شهر مستقر شده‌اند و مابقی کیوسک‌ها دربرخی از بوستان‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه شهروند وفرودگاه نصب شده است. جاوید با بیان اینکه بانک شهر بر رضایت سکنه و صاحبان مشاغل تمرکز دارد، ادامه داد: کمیته‌ای از سوی شهرداری تهران و بانک شهر برای جانمایی نصب این کیوسک‌ها ایجاد شد و شرکت ساماندهی مشاغل به‌عنوان نماینده شهرداری در این کمیته معرفی شده است که پس از اعلام نقاط پیشنهادی برای نصب این کیوسک‌ها از سوی بانک شهر، این شرکت نسبت به بررسی این نقاط اقدام خواهد کرد.