گروه بنگاه‌ها: تفاهم‌نامه اجرای مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی به ۱۴ استان کشور با مشارکت بانک پارسیان رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، به موجب این تفاهم‌نامه که در راستای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و به منظور رونق و تقویت تولید داخلی و اشتغال و همچنین تامین آب سالم و بهداشتی شهری و روستایی که با مشارکت بانک پارسیان، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، شرکت صبح پارسیان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نمایندگان شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان‌ها انجام گرفته، مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی کشور برای حدود ۴۵ شهر و بیش از۱۶۰۰روستا به اجرا در خواهد آمد.

براساس این تفاهم‌نامه بانک پارسیان تامین منابع مالی برای تولید لوله‌های فولادی برای آبرسانی به مسافت ۹۸۴ کیلومتر دراستان‌های خوزستان، تهران، مازندران و آذربایجان غربی برای ۴۵ شهر و ۱۶۴۴ روستا با جمعیت تحت پوشش ۱۸,۵ میلیون نفر و اعتبار ۱۲،۲۶۱،۱۴۰میلیون ریال و ظرفیت ۵۱۲ هزار تن بر عهده دارد. دکتر پرویزیان دراین مراسم با تاکید بر این نکته که شبکه بانک‌های خصوصی برای برآورده کردن نیازهای کشور و با رفع موانع قانونی آمادگی زیادی دارند، گفت: مشارکت بانک پارسیان در طرح‌های بزرگ توسعه‌ای، عمرانی و ‌آبرسانی کشور، کار ارزشمند و جدیدی است که با حمایت سهامداران عمده بانک صورت پذیرفته است. پرویزیان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاضر کشور، اهمیت مضاعف آب و نیز تصفیه فاضلاب، احیای منابع آب، آبرسانی به مردم و تاکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه آب در آینده کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی و استرات‍ژیک کشور، بانک‌های خصوصی نیز در راستای تامین نیازهای توسعه‌ای و عمرانی، با رفع موانع و حمایت نهادهای ناظر می‌توانند سرمایه‌گذاری و مشارکت وسیعی داشته باشند و به تجهیز منابع و مشارکت در بخش‌های زیربنایی و به ویژه آبرسانی توجه ویژه نشان دهند.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: این بانک نقشی اثرگذار در همگرایی و راه‌اندازی فعالیت‌های سندیکایی برای تامین مالی طرح‌های صنعتی از محل صندوق توسعه ملی و نیز کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط برعهده گرفته است. پرویزیان با اشاره به فعالیت گسترده بانک پارسیان در تبادلات ارزی گفت: بانک پارسیان در سال‌های گذشته یکی از بانک‌هایی بوده که برای کمک به رفع تنگناهای بانکی و ارزی کشور، فعالیت موثری را در سراسر دنیا از طریق نمایندگی‌ها، کارگزاری‌ها، ارتباط با بانک‌های جهان و... انجام داده است. مهندس علی اصغر قانع، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: حدود ۱۲۱ طرح‌ آبرسانی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۴ طرح انتخاب و در قالب پکیج فاینانس تکمیل می‌شود. مهندس قانع با بیان اینکه این طرح‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات بزرگ آبرسانی کشور را برطرف کنند، تصریح کرد: علاوه‌بر این اقدامات، یک هزار میلیارد تومان دیگر از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه و... تامین خواهد شد.