گروه بنگاه‌ها: نشست صمیمی مدیران ارشد بانک سامان و اصحاب خبر و رسانه برگزار شد. به گزارش اداره روابط‌عمومی بانک سامان، در ابتدای این نشست که با حضور مدیران، سردبیران و خبرنگاران روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور برگزار شد، منصور مومنی، مدیر روابط‌عمومی و توسعه مشتریان بانک، ضمن تبریک روز خبرنگار، از همکاری و ارتباط خوب رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های تخصصی بانکى با نظام بانکى کشور و ازجمله بانک سامان در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

مومنی به وظیفه خطیر خبرنگاران در قبال جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران وظیفه‌ای کلیدی و حساس برعهده دارند که در تمام روزهای سال به انجام آن می‌پردازند و اعتقاد دارم قدردانی از این قشر شریف را نباید موکول به یک روز خاص کرد. سیداحمد طاهری بهبهانی، مدیرعامل بانک سامان نیز با تبریک روز خبرنگار به تمام اصحاب رسانه گفت: مطبوعات و رسانه‌ها یکی از ارکان مهم استقلال به‌‌شمار می‌روند و تاکنون نقش مهمی ‌را در ادوار مختلف کشور ایفا کرده‌اند.

طاهری بهبهانی به موفقیت‌های بانک سامان در زمان اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم‌ها توانستیم تا حد ممکن در رفع نیازهای کشور به‌‌ویژه در زمینه واردات دارو، غذا و تجهیزات پزشکی سهم بسزایی داشته باشیم و نقش موثری در تجارت خارجی کشور بر عهده بگیریم. مدیرعامل بانک سامان اظهار کرد: در دوران جدید پس از برجام نیز تلاش و تمرکز بانک سامان به توسعه همکاری‌های بانکی بین‌المللی و گسترش خدمات بانکداری نوین معطوف شده است تا خدمت‌رسانی مناسب به فعالان اقتصادی کشورمان را افزایش دهیم. در ادامه این مراسم، دکتر رضا آقابابایی، قائم‌مقام مدیرعامل بانک سامان گفت: فعالیت رسانه‌ای در تمام دنیا جزو مشاغل سخت و دشوار به‌حساب می‌آید و به نظر من در ایران فعالیت در عرصه بانکداری را نیز باید جزو مشاغل سخت محسوب کرد و شاید اهالی نظام بانکی و رسانه ازاین نظر شبیه به هم هستند. وی اظهار کرد: عنصر اعتماد عمومی در حفظ بنیان‌های اقتصادی یک کشور نقش بسزایی دارد و افزایش سطح اعتماد عمومی به شبکه بانکی یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران در جامعه به‌شمار می‌رود. آقابابایی به مسائل مطرح در جامعه در مورد بانک‌ها اشاره و تصریح کرد: گاهی اوقات بیان نقدها و راه‌حل‌ها از حوزه کارشناسی و محاسبات اقتصادی خارج می‌شود که لازم است رسانه‌ها با دید باز و آگاهی کامل به تحلیل و اطلاع‌رسانی در مورد این مسائل بپردازند. وی افزود: به‌عنوان مثال یکی از محورهایی که در دو سال اخیر روی آن در رسانه‌ها بحث‌های مفصلی شده، موضوع بنگاهداری بانک‌ها است. اما باید بررسی شود که فروش سهام بانک‌ها در بنگاه‌ها، چه تاثیری بر روند افزایش رشد اقتصادی، تولید و اشتغال دارد؟ در این نشست تعدادی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات به تشریح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پیرامون فعالیت در عرصه نظام بانکی پرداختند.