تمرکز «بیمه رازی»  بر بیمه های خرد

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه رازی برای بررسی صورت‌های مالی و ترازنامه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ در روز چهارشنبه سی ام تیرماه ۱۳۹۵ در سالن چند منظوره شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بیمه رازی، مهندس بهمن یزدخواستی به عنوان رئیس مجمع انتخاب و آقایان افشین تیرداد و حسن عدل خواه اعضای هیات مدیره، به عنوان ناظرین و آقای محمد اصغری مدیر مالی شرکت به عنوان منشی جلسه، یزدخواستی را در برگزاری مجمع یاری کردند.

دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره ضمن قدردانی از حضور اکثریت سهامداران و قرائت گزارش هیات‌مدیره اعلام کرد: بر اساس آمار اولیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صـنعت بیمه در این سـال در زمـینه صدور فقط رشدی معادل ۷۳/ ۹ داشته که افزایش نامتناسب نرخ حق بیمه نشان از عدم رشد مبلغ حق بیمه متناسب با افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و نیز افزایش دیه است که در این بین شرکت بیمه رازی توانسته با اتخاذ رویکرد مشتری‌مداری و تحلیل ریسک مناسب، رشد ۲۸ درصدی در فروش بیمه نامه را در مقابل ۶/ ۱۸ درصد رشد پرداخت خسارت تجربه کند و به بالاترین رشد حق بیمه نسبت به میانگین صنعت دست یابد و راه موفقیت و افزایش سودآوری همراه با رضایت مندی مشتریان و ذی‌نفعان شرکت را سرلوحه کار خود نماید. به این ترتیب بیمه رازی با اصـلاحات صورت گرفته در ساختار سـرمایه و استفاده از روش‌های نوین در پرداخت خسارت و مدیریت صحیح منابع مالی و به‌کارگیری کارشناسان و مدیران زبده و جوان و در عین حال با تجربه و همـچنین متنوع سازی پرتفوی بیمه‌ای و سفارشی‌سازی محصولات همراه با افزایش نفوذ بیمه در بازارهای جدید و تمرکز بر فروش بیمه‌های خرد نه تنها توانسته است بر ناملایمات ناشی از شرایط اقتصاد کلان حاکم برکشور و رقابت فزاینده ناشی از تعدد شرکت‌های بیمه فائق آید، بلکه توانسته است نسبت توانگری مالی خود را در سطح یک نگاه داشته و به افزایش ۲۸ درصدی پرتفوی بیمه‌ای دست یابد. مدیریت شرکت نیز با بهره‌گیری از سیستم‌های نوین و کارآمد در کنار طراحی و توسعه محصول و علوم نوین بازاریابی و طراحی باشگاه مشتریان، بیمه‌گذاران خود را راضی نگاه داشته و با تقویت فرهنگ بیمه در سطح کشور، موفق به برگزاری چند همایش مهم طی سال شد و با حضـور فعال خود در نمایـشگاه‌های داخلی و همایش‌های بین‌المللی وظیفه خود را نسـبت به اشاعه فرهنگ بیمه در سطح کشور به منصه ظهور گذاشت. مدیران ارشد شرکت نیز با شناخت به‌موقع تغییرات کلانی که در سطح جامعه، کسب‌وکار بیمه و شرکت اتفاق افتاد، تصمیمات مناسب را برای مواجهه و همسو و توانمند کردن ذی‌نفعان در این مسیر اتخاذ کردند.

از مصادیق مناسب برای این امر این است که در شرکت، تغییرات، مدیریت شده و رهبران، چابکی و انعطاف پذیری لازم را در سازمان ایجاد کردند. دکتر مظلومی ضمن تاکید بر لزوم سودآوری بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد، بیمه رازی برای دومین سال پیاپی و به عنوان اولین شرکت بیمه در بین صنعت، افتخار کسب تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دارد که این امر در سال ۱۳۹۵ با اخذ ریتینگ از سازمان جهانی (CI) برای اولین بار در صنعت بیمه همراه شده است و بی شک مأموریت دشواری بر دوش هیات مدیره خواهد بود که سعی در افزایش میزان رضایتمندی مشتریان را به عنوان شاخص اصلی خود در نظر گرفته است.

دکتر مظلومی خاطر نشان کرد که بیمه رازی با اتکا بر دانش تخصصی مدیران و کارکنان جوان و پشتیبانی سهامداران و با کسب نسبت بالای ۱۰۰ در توانگری مالی، حوزه فعالیت خود را در کشور گسترده و مسوولیت اجتماعی خود را نسبت به رفع انتظار مشتریان و تحقق اهداف پیش رو به نحوه مطلوب اجرا کرده است. وی همچنین با قدردانی از عملکرد تیم مدیریت مالی مجموعه بیمه رازی، شرکت بیمه را یک بنگاه اقتصادی قابل قیاس با صنعت بانکداری عنوان کرد و سرمایه‌گذاری در اجرای سیاست‌های مالی مناسب و اختصاص ذخایر فنی مناسب و با کفایت را برای بالا نگاه‌داشتن کرانه توانگری مالی جزو بهترین استراتژی‌های اجرا شده در سال مالی قلمداد کرد. وی همچنین اضافه کرد که پرداخت سریع و ۲۴ ساعته خسارت به عنوان یک استراتژی کلیدی از سال ۹۲ در دستور کار شرکت قرار گرفته و تاکنون به نحو مناسب اجرا شده است. وی افزود: بیمه رازی با فروش ۵,۷۸۰ میلیارد ریال، حقوق صاحبان سهام را به ۲,۸۵۸ میلیارد ریال رساند و با سود خالص ۶۷۶ میلیارد ریال، پس از نگهداری ۳۵۷ میلیارد ریال به عنوان سود انباشته مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال بین سهامداران خود تقسیم کرد.

اجرای صحیح سیاست‌ها و استراتژی‌های تدوین شده، باعث شد نرخ بازده دارایی‌ها از ۵/ ۵ سال ۱۳۹۳ رشد قابل توجهی داشته و به ۷/ ۸ در سال ۱۳۹۴ ارتقا یابد. در ادامه، پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس اصلی شرکت، مجمع با دستور جلسه وارد رای‌گیری شد و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص بندهای حسابرسی و توضیحات ارائه شده هیات مدیره و مدیریت مالی شرکت و اخذ نظرات و توضیحات نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و نهاد ناظر، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ و صورت سود و زیان و گردش وجوه نقد منتهی به سال مذکور مورد تصویب مجمع قرار گرفت و موسسه حسابرسی هوشیار ممیز برای سال مالی بعد به عنوان حسابرس مستقل و بازرس اصلی انتخاب شد. همچنین برای پاداش هیات مدیره و حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره برای سال مالی ۱۳۹۵ اتخاذ تصمیم شد و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند. مجمع عمومی فوق‌العاده نیز به زمان دیگری موکول شد.

تمرکز «بیمه رازی» بر بیمه های خرد

تمرکز «بیمه رازی» بر بیمه های خرد