گروه بنگاه‌ها: باشگاه مشتریان بانک صادرات با تلاش جمعی از مدیران و کارکنان این بانک، با هدف افزایش وفاداری و ایجاد ارزش برای مشتریان از طریق تمرکز فعالیت‌هایشان راه‌اندازی شده است تا خواسته‌ها و نیازهای مشتریان را شناسایی، طبقه‌بندی و روابط بلندمدت بانک با آنان را تقویت و مستحکم کند. برای تحقق اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده این باشگاه، طرح‌های مختلفی از جمله مسابقه، آموزش بانکداری الکترونیکی، بازی‌های جذاب و طرح‌های تشویقی ارائه شده تا ضمن ایجاد ارتباط با مشتریان، تعامل بیشتر با آنها تسهیل شود. رضا صدیق، معاون شعب و بازاریابی بانک صادرات به «دنیای‌اقتصاد» گفت: عضویت در این سامانه مختص مشتریان بانک صادرات است. وی درخصوص نحوه کسب افزونه (امتیاز) در این سامانه خاطرنشان کرد: پنج بخش اصلی کسب امتیاز در این سامانه شامل منابع (حساب‌ها)، مصارف (تسهیلات)، انواع خدمات بانکداری الکترونیکی، وفاداری و فعالیت در باشگاه و هر یک دربرگیرنده زیربخش‌های مختص به خود است که هر زیربخش، امتیازات منحصربه‌فرد خود را دارد. به‌عنوان نمونه، به هر یک میلیون ریال میانگین حساب جاری در این جدول معادل ۵/ ۳ امتیاز اختصاص می‌یابد یا در بخش بانکداری الکترونیکی، با فعال‌سازی اینترنت‌بانک ۱۰ امتیاز به مشتری تعلق می‌گیرد.

اعضای این باشگاه می‌توانند با استفاده از امتیازات جمع‌آوری‌شده در طرح‌های متنوع باشگاه مشتریان شرکت کنند. جدول امتیازبندی هر یک از بخش‌ها به‌طور کامل از طریق این سامانه قابل مشاهده است. صدیق با اشاره به نحوه مشارکت در طرح‌ها ادامه داد: طرح کلیک یکی از طرح‌های متنوع این باشگاه است که با هدف توسعه فرهنگ بانکداری الکترونیکی و تمرکز بر فعالیت درگاه‌های بانکداری الکترونیکی بانک صادرات ایران ارائه شده و اعضای باشگاه می‌توانند با انجام تراکنش‌های بانکی خود روی هر یک از درگاه‌های الکترونیکی بانک صادرات ایران از قبیل POS، بانکداری اینترنتی، همراه‌ بانک، همبانک، خودپرداز یا تلفنبانک، امتیازات مندرج در بخش بانکداری الکترونیکی را کسب کنند و از جوایز متنوع این طرح از جمله دو دستگاه خودروی سواری هیوندای شاسی بلند و... به قید قرعه بهره‌مند شوند. وی با تأکید بر اینکه بخش مسابقه یکی از بخش‌های جذاب باشگاه مشتریان بانک صادرات است، گفت: مشتریان عضو باشگاه می‌توانند پس از ورود به سایت، با ورود به بخش مسابقه، پاسخ مورد نظر خود را به سوال مطرح‌شده به صورت برخط ارائه دهند و در قرعه‌کشی مربوط به این بخش نیز شرکت کنند. آنها همچنین برای درج پیشنهاد و انتقاد خود می‌توانند با مراجعه به بخش پشتیبانی و وارد کردن اطلاعات خود، بر اساس یکی از موضوعات انتخابی نسبت به ثبت پیام خود اقدام و بر اساس دریافت کد رهگیری، نتیجه و پاسخ آن را پیگیری و دریافت کنند.

وی درباره سطح‌بندی مشتریان باشگاه گفت: مشتریان بر اساس جدول امتیازها و متناسب با میزان منابع و نوع حساب خود، امتیاز کسب می‌کنند. امتیاز آنها در پایان هر ماه محاسبه می‌شود و میانگین سه‌ماهه اخیر مبنای سطح بندی قرار می‌گیرد و در یکی از رده‌های یک تا شش ستاره با سطح عادی ۱، عادی ۲، برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلاتینیوم قرار می‌گیرند. صدیق با اشاره به نحوه دسته‌بندی افزونه‌های تشویقی باشگاه مشتریان بانک صادرات افزود: افزونه‌های (امتیازها) تشویقی در دسته‌های مختلف طراحی شده که می‌تواند در قالب حساب‌های چند‌منظوره به مشتریان معرفی ‌شود. افزونه‌های تشویقی این سامانه شامل صدور کارت VIP ویژه مشتریان، معافیت از کارمزد سامانه ساتنا، کارت خرید اینترنتی، اشتراک رایگان مطبوعات، صدور و شارژ اولیه کارت خرید بین‌المللی، خدمات امداد خودرو، کارت خرید خدمات مسافرتی ایرانگردی، بیمه درمان تکمیلی، اعطای سهام، استفاده از خدمات تشریفات فرودگاهی(CIP)، بهره‌مندی از تسهیلات با نرخ ویژه، بهره‌مندی از مشاوره تخصصی مالی و حقوقی، پرداخت هزینه دندانپزشکی، خدمات پایش سلامت، کارت خرید خدمات مسافرتی جهانگردی و ارائه تورهای لوکس جهانگردی است.