گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل جدید بانک ملت گفت: بی‌تردید، بانک بزرگ ملت ساخته جمعی تمامی‌ تلاشگران این بانک طی دوران حیات خود بوده و از چنان استحکامی ‌در ابعاد نیروی انسانی، مالی و ساختار مدیریتی برخوردار است که در طول زمان به حرکت مستمر و رو به جلوی خود ادامه داده و نوسانات مقطعی نتوانسته است بانک را از مسیر اصلی خود منحرف کند. به گزارش پایگاه خبری نقدینه، ‌هادی اخلاقی در مراسم معارفه خود به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک ملت که با حضور قضاوی و نیکزاد، معاونان وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان بانک مرکزی و چند بانک کشور برگزار شد، با ابراز خرسندی و خشنودی از حضور مجدد در جمع کارکنان گرانقدر، پرتلاش و دوراندیش بانک ملت تاکید کرد: بانک ملت مجموعه‌ای است که نامش در خور اعتلا و جایگاهش سزاوار رفیع‌ترین‌ها، در عرصه نظام بانکی است، بانکی که تعلق به آن را، افتخار خود می‌دانم.

وی با قدردانی از حسن اعتماد طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات‌مدیره بانک ملت نسبت به سپردن این مسوولیت سنگین به وی افزود: انصاف اقتضا می‌کند از تمامی ‌مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره و مدیران و کارکنان شاغل و بازنشسته بانک که در راستای توسعه و اعتلای بانک تلاش کرده‌اند، سپاسگزاری کنم. وی با اشاره به این نکته که تحولات نظام اقتصادی و سیستم بانکی کشور، بسیار فزاینده‌ و پرشتاب است یادآور شد: در این محیط پویا، تنها بانکی می‌تواند به مسیر رشد خود ادامه دهد که ضمن آگاهی از نیازها و خواسته‌های مشتریان، انعطاف‌پذیر بوده و امکان پاسخگویی سریع و سفارشی‌سازی محصولات و خدمات بانکی را از طریق به‌کارگیری فناوری‌های نوین و ایجاد مزیت‌های رقابتی داشته باشد. به اعتقاد وی، دیگر نمی‌توان مدام به یک مزیت اتکا کرد بلکه باید فرصت‌های جدید مزیت‌آفرینی را در بازارهای آشکار و پنهان پیش روی، شناسایی کرد و با برنامه‌ریزی مناسب، ارتقای آمادگی سازمانی و تلاش مضاعف، از آنها در جهت بهبود جایگاه فاخر و شایسته بانک ملت، بهره گرفت.

وی تاکید کرد: از یکسو از منظر حاکمیت، انتظارات از نظام بانکی در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تعیین شده و از سوی دیگر، دولت تدبیر و امید در مدیریت شرایط حاکم بر اقتصاد ملی، با ملاحظات جدی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی مواجه شده است که این امر نیز، انتظار حضوری متمایز را از نظام بانکی کشور، رقم زده است. در عین حال، خواسته‌ها و نیازهای متفاوت مشتریان خرد و کلان در فضای کنونی اقتصادی کشور که سالیان متمادی، شبکه بانکی را به‌عنوان مهم‌ترین منبع تامین مالی انگاشته‌اند و نیز تغییر نگرش و انتظارات سهامداران در همسویی با ایفای مسوولیت‌های اجتماعی فزاینده و مورد انتظار آحاد جامعه، همه و همه، مصادیقی آشکار و پنهان است که ما را به تفکر و بازآرایی در راستای پاسخگویی به این گونه انتظاراتِ تحول یافته در فضای کنونی کشور وا می‌دارد.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که شناسایی نیازها و تامین خواسته‌های ذی‌نفعان منوط به ارتقای رضایتمندی و تعلق خاطر همکاران است، تصریح کرد: کارکنان شایسته بانک ملت، سزاوار بهترین‌ها هستند. وی گفت: بر خود واجب می‌دانم با رویکرد عدالت‌محور و اجتناب از تبعیض، شرایط و زمینه حضور جدی و مشارکت پررنگ همکاران را فراهم آورده و انگیزه و تعلق سازمانی را در آنها تقویت کنم. همکار ما در اقصی نقاط کشور چه در شعبه و چه در ستاد باید بداند که بانک متعلق به اوست و باتلاش خود، هم به مردم خدمت کند و هم در منافع بانک سهیم شود. اخلاقی بر این نکته که همکاران باید به دور از دغدغه و در فضایی پویا و پرانرژی، فرصت رشد و بالندگی را پیدا کنند، تاکید کرد و گفت: عدل در لغت به معنای قرار دادن هر چیز در جای درست است و به اعتقاد اینجانب، ادراک عدالت، زمانی محقق می‌شود که همکاران، این مشخصه را در تمامی ‌رخدادهای سازمانی چه در انتخاب و انتصاب افراد، چه در جبران خدمات و پرداخت‌ها، چه در ایجاد فرصت‌های یادگیری و توسعه فردی و گروهی و چه در بهره‌مندی از مواهب و مزایای سازمانی، مشاهده و لمس کنند.

به گفته وی، بدون عدالت، آرامش حاصل نمی‌شود، بدون آرامش علاقه و تعلق ایجاد نمی‌شود و بدون تعلق سازمانی، کار درست انجام نمی‌شود. از خدا بخواهیم ما را در مسیر اجرای عدالت و قانون موفق بدارد. حسین قضاوی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این مراسم بانک ملت را بانکی بزرگ خواند که منابع، مصارف و دارایی‌های آن شانه به شانه بزرگ‌ترین بانک دولتی کشور در حال حرکت است و این موضوع باعث شگفتی است. وی بانک ملت را به شیر مترصد فرصت‌ها تشبیه کرد و گفت: این بانک توانسته است به یمن داشتن کارشناسان توانمند و خبره خود از فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند و جایگاه خود را در نظام بانکی کشور به بالاترین نقطه ارتقا دهد.

معاون وزیر اقتصاد در امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی سهم بانک ملت را از بازار منابع نظام بانکی ۲۴درصد و به عبارتی دیگر ۳۰ درصد خواند و اظهار امیدواری کرد که این جریان مدیریتی بتواند باعث پیدایش ایده‌های نو و ارائه خدمات بیشتر به اقتصاد کشور باشد. وی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های علی رستگار مدیرعامل پیشین بانک ملت، اعلام کرد که خدمات ایشان در بانک ملت فراموش نخواهد شد. قضاوی با ابراز خرسندی از حضور مدیری از خانواده بانک ملت در راس این بانک بزرگ بورسی تاکید کرد: هادی اخلاقی، فردی اقتصاددان است که این خصیصه پیش نیاز اصلی یک بانکدار برای موفقیت است و امیدوارم با حضور ایشان در راس هرم مدیریتی بانک ملت و همکاری و همفکری کارکنان، این بانک بتواند قله‌های موفقیت را بیش از پیش فتح کند.وی همچنین شرایط اقتصادی کشور را تشریح و اظهار امیدواری کرد که با ثباتی که در اقتصاد کشور ایجاد شده است، بانک‌ها بتوانند نقش موثرتری در اقتصاد کشور ایفا کنند. محمد بیگدلی، رئیس هیات‌مدیره بانک ملت هم با اشاره به موفقیت‌های این بانک در سال گذشته، بانک ملت را از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین بانک‌های کشور خواند که نقش آن در پروژه‌های بزرگ و حیاتی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.