گروه بنگاه‌ها: ۵ درصد از سهام سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید (زیرمجموعه‌های بانک سپه) روز گذشته برای کشف قیمت در فرابورس ایران عرضه اولیه شد. ۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در حالی برای کشف قیمت در فرابورس ایران عرضه می‌شود که مدیرعامل این شرکت آخرین وضعیت حال و آینده «گوهران» را تشریح کرده است.

سیاوش وکیلی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، گفت: گوهران امید با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ تاسیس شده که پس از دو مرحله افزایش سرمایه، سرمایه شرکت هم‌اکنون به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت پس از احراز کلیه شرایط پذیرش در شهریور سال ۹۴ به‌عنوان یکصد و بیست و یکمین نماد معاملاتی فرابورس و پنجاه و یکمین شرکت در بازار اول پذیرش شده است. وی افزود: مالک اصلی شرکت، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید بوده و ۴/ ۹۹ درصد سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سهام شرکت‌های بورسی است و تنها ۶/ ۰ درصد آن غیر بورسی است.

وکیلی در مورد ترکیب دارایی‌های بورسی شرکت گفت: با احتساب خروج فولاد مبارکه از پرتفوی شرکت، مبلغ ۲۵۰میلیارد تومان ارزش روز دارایی‌های شرکت است که ۲۹ درصد آن محصولات شیمیایی، ۱۵ درصد رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن ، ۱۰ درصد ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، ۹ درصد مواد و محصولات دارویی، ۷ درصد عرضه آب، گاز و بخار آب گرم، ۷ درصد بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۵ درصد شرکت‌های چند رشته صنعتی و ۱۸ درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری شده است.