گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در هفدهمین هم‌اندیشی سراسری معاونان و مدیران این موسسه اعلام کرد: در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسعه خدمات لیزینگ، تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات یکی از اولویت‌های برنامه‌های اجرایی در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی‌موسسه اعتباری کوثر، هفدهمین هم‌اندیشی معاونان و مدیران موسسه با موضوع طرح‌های تسهیلاتی کوثر، تسهیل پرداخت تسهیلات و بررسی طرح تحول کوثر با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران حوزه مرکزی و استان‌ها و مشاوران به مدت دو روز به میزبانی مدیریت شعب استان کرمانشاه در شهرستان پاوه برگزار شد.

دکتر عیسی رضایی، مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر در این هم‌اندیشی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید و بانک مرکزی در راستای کاهش نرخ تورم و به تبع آن کاهش نرخ سود در نظام بانکی کشور تاکید کرد: با توجه به کاهش همزمان نرخ تورم و سود باید فاصله نرخ جذب با مصرف منابع در نظام بانکی رعایت شود؛ به‌نحوی‌که نرخ جذب منابع، پایین‌تر از مصرف منابع نباشد.

نایب رئیس هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر در نشست خبری در حاشیه این هم‌اندیشی نیز گفت: اعطای وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد منحصر به فردترین خدمت کوثر در نظام بانکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که ماژول تعریف و تایید شده‌ای تحت عنوان بانکداری اسلامی‌در کشور نداریم اظهار کرد: مباحث مطروحه از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی ‌موضوع بانکداری بدون ربا است که امیدوارم پس از رفع اشکالات، لایحه بانکداری بدون ربا در مجلس دهم شورای اسلامی ‌بررسی شود.دکتر رضایی درخصوص وضعیت و جایگاه موسسه اعتباری کوثر در نظام بانکی گفت: مراحل افزایش سرمایه موسسه از ۳۰۰۰ به ۶۰۰۰ هزار میلیارد ریال انجام شده است. با توجه به اینکه میزان افزایش سرمایه لازم برای بانک شدن ۴۰۰۰ میلیارد ریال است برای فعالیت با عنوان «بانک کوثر» منتظر سیاست‌گذاری و صدور مجوز بانک مرکزی هستیم.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومی‌؛ اقدام و عمل» گفت: موسسه اعتباری کوثر از سال گذشته زمینه‌های تحقق مطالبات معظم له در بخش اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده است. حمایت از ورود قطار ۵ ستاره فدک به ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی، مشارکت با شرکت واگن‌سازی پارس، تسهیل در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش ۵مجموعه نان صنعتی از جمله پروژه‌های کوثر در حوزه اقتصاد مقاومتی است.بر اساس این گزارش، جواد فهیمی‌پور قائم مقام مدیرعامل نیز با اشاره به نقش نظام بانکی در شرایط پسابرجام گفت: برجام فرصت مناسبی برای تحول نظام بانکی است.وی افزود: نظام بانکی کشور برای تعامل با بانک‌های خارجی باید زمینه تحقق استانداردهای کمیته‌های بال ۲ و ۳ را فراهم کند.عضو هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر تاکید کرد: به‌دلیل عدم هم ترازی، بانک‌های ایرانی هنوز نتوانسته‌اند به نقطه بهینه تعاملات با رقبای خارجی خود نزدیک شوند.