واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «اصول تهیه و تنظیم انواع قراردادها »را برگزار می‌کند. اشخاص بسیاری هستند که با قراردادها سروکار دارند، اما دانستن اینکه چه اصول و قواعد حقوقی را باید در تنظیم قرارداد به‌کار برد تا از ضرر و زیان احتمالی پیشگیری و در مواقع بروز اختلاف به بهترین وجه ممکن طرح دعوا (claim)کرد بسیار مهم و اساسی است.

در میان موضوعات متفاوت حقوقی، مبحث قراردادها جایگاهی بس رفیع و بنیادین دارد، تا جایی که می‌توان گفت، نقش محوری این رشته از حقوق، مردم عادی را هم با خود درگیر ساخته است؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌کس از آن بی‌نیاز نیست. تجار، پزشکان، مهندسان، مدیران، کارمندان، صاحبان اصناف و کسب‌و‌کار، دانشجویان، جوانان، بانوان، همه به‌نوعی با انواع قراردادها سروکار دارند. می‌توان گفت زندگی از تولد تا مرگ همه، به‌نوعی با انواع قرارداد سروکار دارند. با توجه به دامنه نفوذ قراردادها در موضوعات مختلف، این پدیده نه‌تنها از نظر کمی بلکه از جنبه کیفی نیز متنوع و تخصصی شده است و عدم شناخت آن می‌تواند شخص را دچار سردرگمی و دردسر کند. در اینجا ما سعی داریم این اصول را به‌صورت کاربردی ارائه کنیم تا برای تمامی دست‌اندرکاران مفید باشد.

مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره توسط آقای دکتر مسعود منشدی روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد به‌مدت زمان ۸ ساعت ارائه می‌شود که شامل: تعریف و انواع قرارداد، شرایط اساسی برای صحت قرارداد، نکات ضروری و لازم‌الرعایه در تنظیم قرارداد، روش‌های حل و فصل اختلافات ناشی از قرارداد، تفاوت فسخ و بطلان در قرارداد، بیمه، تامین اجتماعی و مالیات در قرارداد می‌شود. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس گرفته یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.