گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک (رانفور) روز گذشته با حضور اکثریت صاحبان سهام در محل سالن آمفی تئاتر روزنامه اطلاعات برگزار شد.در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات‌مدیره شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۴ توسط مهندس سیدابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، اکثریت صاحبان سهام صورت‌های مالی این شرکت برای سال یاد شده را تصویب کردند. از مهم‌ترین مصوبات مجمع، تقسیم سود هر سهم برای سال مالی ۱۳۹۴ بود که با پیشنهاد هیات‌مدیره معادل ۷۰ درصد سود خالص سال مالی ۱۳۹۴ به‌عنوان سود قابل تقسیم به تصویب رسید. به این ترتیب سود تقسیمی هر سهم شرکت برای عملکرد سال مالی گذشته معادل ۱۴۰۰ ریال تعیین شد.

در این مجمع همچنین اکثریت صاحبان سهام با پرداخت ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال معادل ۴۲۰ میلیون تومان به‌عنوان پاداش اعضای هیات‌مدیره موافقت کردند. حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره برای هر جلسه نیز ۱۱ میلیون ریال در نظر گرفته شد. روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و «اطلاعات» نیز به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت خدمات انفورماتیک برای سال ۱۳۹۵ انتخاب شدند.

ابقای اعضای هیات‌مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی نیز از دیگر مصوبات این مجمع بود.به این ترتیب آقایان نصرالله مقدم چرکری، نماینده شرکت ملی انفورماتیک، سیدعبدالله میرطاهری، نماینده شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش، بیژن وثوقی وحدت، نماینده شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف، رسول سعدی، نماینده شرکت خدمات انفورماتیک کیش و ناصر رضایی، نماینده شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک برای ۲ سال آینده انتخاب شدند.

گزارش مدیرعامل

مهندس سیدابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ابتدای جلسه مجمع عمومی با ارائه گزارشی از تاریخچه فعالیت شرکت و ظرفیت‌های آن گفت: در پایان سال ۹۴ شرکت ملی انفورماتیک با ۹۵ درصد، سهامدار عمده این شرکت بوده است.

وی افزود: در حال حاضر سرمایه شرکت ۲۸۰۰ میلیارد ریال (۲۸۰ میلیارد تومان) است که آخرین مرحله افزایش سرمایه در تاریخ ۳۰/ ۲/ ۹۳ از محل سود انباشته بوده است. مهندس نجفی از شرکت خدمات انفورماتیک به‌عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی یاد کرد که در حال حاضر ۳۶ سامانه برای بانک مرکزی طراحی و اجرا کرده است. مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک خاطرنشان کرد: در روزهای عادی ۳۰ میلیون نفر از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند و در روزهایی که یارانه‌ها پرداخت می‌شود، تعداد استفاده‌کنندگان از خدمات پرداخت شرکت به ۳۵ میلیون نفر می‌رسد. به گفته وی در حال حاضر ۴۵ درصد بازار خودپردازها در اختیار این شرکت است؛ اما با توجه به شرایط سخت بازار و رقابت ناسالم این سهم از بازار درحال کاهش است.مهندس نجفی از پوشش ۱۱۰ درصدی بودجه شرکت در سال ۹۴ خبر داد و افزود: ارزش شرکت در سال ۹۳ معادل ۳۷ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در سال ۹۴ با ۶۵ درصد رشد به ۵۶ هزار میلیارد ریال رسیده است و در هر سال رشدی بیش از رشد شاخص بورس را تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ظرفیت‌سازی سامانه شاپرک برای مقادیر ۱۸۰ هزار تراکنش در دقیقه و ۱۵۰ میلیون تراکنش در روز، مدیریت بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تراکنش شتاب در سال ۹۴ و مدیریت بیش از ۱۰ میلیارد تراکنش مالی موفق قطعی در سیستم شاپرک را از اهم اقدامات انجام گرفته در سال ۹۴ اعلام کرد و افزود: در سال ۹۵ این شرکت طرح‌های گوناگونی را در برنامه خود دارد که از جمله آنها می‌توان به طرح پیاده‌سازی استاندارد امنیتی PCIDSS، برقراری ارتباط سامانه شتاب با شبکه‌های بین‌المللی JCB ، VISA ، MASTER و CUP ، کارت اعتباری دولت و پرداخت موبایل اشاره کرد. مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک اهداف استراتژیک این شرکت در افق ۱۳۹۶ را اجرای توانمند ماموریت‌های ملی - حاکمیتی ، پیشرو بودن در صنعت با نوآوری در خلق زیرساخت‌های ملی امن و سرویس‌های پایدار، ارتقای تعالی سازمانی و استمرار در رشد سودآوری اعلام کرد.