گروه بنگاه‌ها: علی‌اشرف افخمی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: نقش بانک‌ها در تجارت بین‌المللی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک مهم و غیرقابل‌انکار است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی در دیدار با هیات آلمانی گلوبال بریجز ضمن تشریح آخرین وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان به تبیین فرصت‌های قابل‌قبول در بازارهای مالی، پولی و سرمایه‌گذاری در صنایع زیربنایی ایران پرداخت. افخمی تاکید کرد: بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک توسعه‌ای نقش بسیار مهمی در تامین مالی پروژه‌های فولادی، پتروشیمی، نیروگاه، و صنایع زیرساخت دارد و می‌تواند همگام با شرکای خارجی نقش مهم خود را در بازار بکر و قابل اعتماد ایران پررنگ‌تر کند.

افخمی تاکید کرد: ما به‌عنوان یک بانک اعتقاد داریم که داشتن برنامه و چشم‌انداز آینده می‌تواند به‌صورت جدی در همکاری‌ها تاثیرگذار باشد. ما باید همکاری‌های ایران با جامعه جهانی و بالعکس را یک فرصت خاص اقتصادی بدانیم که می‌تواند برای دو طرف نتیجه‌های مثبتی را به‌دنبال داشته باشد. وی تاکید کرد: شرایط جدیدی پس از اجرایی شدن برجام در کشور ایجاد شده است، ما در بانک صنعت و معدن با توجه به سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید شرایط جدیدی را تعریف کرده و در تلاشیم تا با بهره‌گیری از منابع خارجی در چارچوب معاملات مثبت بین‌المللی بر روند توسعه کشورمان شتاب بخشیم.

به گفته افخمی‌: بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک تخصصی - توسعه‌ای بر اساس استانداردهای جهانی، منصفانه برخورد کردن را یک اصل می‌داند که این برخورد منصفانه دوجانبه است، ما دوست داریم همان‌طور با ما رفتار شود که ما با دیگران رفتار می‌کنیم. افخمی تاکید کرد: درست است که شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی درصدد هستید تا شرایط ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در ایران به‌دست آورید، من به صراحت می‌گویم فضای کسب‌و‌کار و ورود به بازار اقتصادی در چارچوب یک رقابت بسیار مهم است و این فضا اکنون مهیا است. سازمان گلوبال بریجز سازمانی خصوصی، غیرانتفاعی و مستقل محسوب می‌شود که خود را متعهد به تقویت گفت‌وگو میان اعضای خود در زمینه همکاری‌های اقتصادی سیاسی، حقوقی، بانکی و فرهنگی در بیش از ۴۰ کشور اروپایی، ایالات‌متحده، روسیه و چین می‌داند.