مدیر بخش خدمات مشاوره‌ای یکی از چهار شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات مالی در جهان به دعوت «دنیای اقتصاد» به تهران می‌آید تا در پنجمین همایش «سیاست‌های پولی، چالش‌های بانکداری و تولید» حضور یابد. «اولریخ فون زانتیر» که هم‌اکنون مدیریت بخش خدمات مشاوره‌ای مالی شرکت KPMG آلمان را برعهده دارد، درخصوص آخرین تحولات بانکی و شرایط این بازار سخنرانی و تجربه‌های انتشار اوراق بدهی در دیگر کشورها را نیز برای حاضران مرور خواهد کرد. مدیر بخش خدمات مشاوره‌ای مالی شرکت KPMG آلمان در رشته‌های اقتصاد و مالی در دانشگاه‌های آلمان و فرانسه تحصیل و دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه صنعتی برلین اخذ کرده است. او در زمینه‌های مدل‌های تجارت، تحلیل ریسک، مدیریت ارزش دارایی‌ها، ‌مدیریت ریسک و تطبیق ساختارهای مالی شرکت‌ها با قوانین تخصص دارد.

مدیر بخش خدمات مشاوره‌ای یکی از چهار شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات مالی در جهان به تهران می‌آید. دکتر «اولریخ فون زانتیر» که هم‌اکنون مدیریت بخش خدمات مشاوره‌ای مالی شرکت KPMG آلمان را بر عهده دارد به دعوت «دنیای اقتصاد» در پنجمین همایش سیاست‌های پولی، چالش‌های بانکداری و تولید حضور خواهد یافت تا در رابطه با آخرین تحولات بانکی و شرایط این بازار سخنرانی کند. او تجارب انتشار اورق بدهی در دیگر کشورها را نیز برای حاضران مرور خواهد کرد. وی در رشته‌های اقتصاد و مالی در دانشگاه‌های آلمان و فرانسه مطالعه داشته و دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه صنعتی برلین اخذ کرده است.


تخصص وی مشاوره در زمینه‌ مدل‌های تجارت، تحلیل ریسک، مدیریت ارزش دارایی‌ها، مدیریت ریسک و تطبیق ساختارهای مالی و مالیاتی شرکت‌ها با قوانین جاری در بازار، بانکداری و مدیریت ریسک بانکی است. ریاست بخش مدیریت و کنترل ریسک دکابانک آلمان، ریاست بخش رقابت جهانی در مرکز مدیریت ریسک شرکت مشاوره مالی کاپجمینی و مشاور بخش خدمات مشاوره مالی شرکت اندرسون جزو سمت‌های قبلی وی بوده است. او علاوه بر مدیریت بخش خدمات مشاوره‌ای مالی در شرکت KPMG به‌طور مشترک مدیریت گروه خدمات مشاوره‌ای اعتباری و مدیریت بانکداری را نیز بر عهده دارد. مقالات تحقیقاتی وی در زمینه تاثیرات قوانین بازارهای اقتصادی و مالی بر نحوه تصمیم‌گیری آحاد اقتصادی و شرکت‌ها بوده است.
شرکت «KPMG» آلمان نیز عضو مجموعه شرکت‌هایی به همین نام است که در سراسر دنیا شعبه دارد و در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد و مرکز آن در آمستردام قرار دارد. KPMG هم‌اکنون جزو چهار شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات مالی در دنیا است. در مجموعه شرکت‌های عضو این شرکت حدود ۱۷۴ هزار کارمند مشغول به فعالیت هستند و درآمد سال گذشته میلادی آن ۴۴/ ۲۴ میلیارد یورو ثبت شده است. عضو آلمانی این مجموعه شرکت‌ها با همین نام در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت مزبور یک شرکت بین‌المللی مالی سهامی است که در سه زمینه اصلی حسابرسی مالی، مالیات و مشاوره‌های تجاری و مدیریتی فعالیت دارد. دفتر اصلی آن در برلین است و ۲۵ شعبه در سراسر آلمان تاسیس کرده و ۹ هزار و ۶۰۰ کارمند در آن اشتغال دارند. مشاوره‌های تجاری و مالی این شرکت همه صنایع را شامل می‌شود. براساس نیاز به تخصص خاص در بخش‌های خاص اقتصادی گروه‌های متخصص ویژه‌ای برای هر بخش در این شرکت تعریف شده است. بخش حسابرسی مالی چه به لحاظ تعداد کارمند و چه به لحاظ سهم درآمد (۴۰ درصد از کل درآمد شرکت) بخش اصلی فعالیت شرکت است. ولی ۱۰ درصد سود شرکت تنها از این بخش به‌دست می‌آید.
مشاوره‌های حقوقی، حسابداری، مالی و مدیریتی در مجموع حدود 90 درصد از سود شرکت را تشکیل می‌دهند. درآمد سال 2014 این شرکت یک میلیارد و 38 میلیون دلار بوده است. این شرکت در همان سال صورت‌های مالی 16 شرکت از 30 شرکت اصلی بازار سهام آلمان را بررسی و تحلیل کرد. این شرکت از سال 2014 مسوولیت بررسی و تحلیل مالی پروژه‌ها و فعالیت‌های اصلی وزارت دفاع آلمان را بر عهده دارد. حضور مدیر مشاوران این شرکت در این همایش فرصت مغتنمی برای بانکداران و کارشناسان ایران برای اطلاع از جزئیات و الزامات گسترش فعالیت‌ها در حوزه فرا ملی است. پنجمین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید می‌توانند مجالی برای افزایش سطح شناخت از جزئیات و ضرورت‌های بانکداری در پسا برجام باشد. این همایش تلاش دارد با تشریح بازار اوراق بدهی فرصت‌های به‌وجود آمده در اقتصاد ایران را از این مسیر برای سیاست‌گذاران، پژوهشگران، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران تبیین کند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این همایش که فردا برگزار می‌شود، می‌توانند به سایت http:/ / events.den.ir مراجعه کنند یا با شماره‌‌های 4-42710151 تماس بگیرند.