گروه بنگاه‌ها- زهرا مجتهد: مدیرعامل شرکت بیمه حافظ معتقد است، رفع تحریم‌‌ها هم به دلیل گشایش در روابط خارجی و هم از جهت رشد متغیرهای کلان اقتصادی آثار تعیین‌کننده‌ای بر صنعت بیمه دارد. وی همچنین از تغییر ساختار سازمانی و سرمایه‌ای این شرکت خبر داد.

مهدی ریاحی‌فر ضمن تشریح وضعیت کنونی شرکت‌های بیمه فعال در مناطق آزاد هدف از تغییر در ساختار سرمایه را بالا بردن ظرفیت شرکت برای پذیرش ریسک‌های بزرگ‌تر و جذب پرتفوی حق بیمه بالاتر دانست و به این نکته اشاره کرد که با تغییر در ساختار سرمایه می‌توان برای بازار بیمه‌های خرد نیز برنامه‌ریزی کرد. مدیرعامل شرکت بیمه حافظ با اشاره به در پیش بودن افزایش سرمایه شرکت، از نتایج مهم جلسه مجمع فوق‌العاده ۱۸ بهمن ماه شرکت را تغییر اساسنامه مطابق با اساسنامه مورد تایید بیمه مرکزی و فرابورس و ورود افراد مجرب و معتبر به هیات مدیره شرکت دانست. وی ادامه داد: فرآیند افزایش سرمایه با توجه به درج و پذیرش بیمه حافظ در بازار پایه فرابورس لازم است به‌طور مجدد طی شود. این کارشناس ارشد صنعت بیمه‌ گفت: از اصول مهم مدیریت، مدیرت ریسک و شفافیت مالی در شرکت‌های بیمه‌ای است. وی ادامه داد: از طرفی شفافیت مالی برای سازمان‌های ناظر و برای شرکت‌های بیمه‌ای نیز در میزان توانگری مالی بسیار حائز اهمیت است، از این‌رو مدیریت ریسک و شفافیت مالی در اولویت برنامه‌های بیمه حافظ قرار دارند.

ریاحی‌فر معتقد است که شرکت‌های بیمه باید یک سیستم بیمه‌گری ساده برای خدمت به مشتریان خود ارائه کنند تا افراد راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند خدمت بیمه‌ای مورد نیاز خود را انتخاب کنند. وی تصریح کرد: حرکت به سمت فرآیندهای مبهم و پیچیده بیمه‌گری و عدم شفافیت، مدیریت شرکت‌های بیمه را دچار چالش می‌کنند. وی در این باره افزود: در باره یک خدمت بیمه‌ای، مثلا بیمه عمر، دیده می‌شود که چند طراحی متفاوت به‌عنوان محصول‌های مختلف توسط شرکت‌های بیمه مطرح می‌شود که از لحاظ محتوا هیچ تفاوتی ندارند و تنها موجب سردرگمی مشتریان می‌شوند. ریاحی‌فر ضمن توضیح برنامه‌های شرکت در زمینه‌های آموزش کارکنان، تغییر شبکه و استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نیز بهینه‌سازی شبکه بازاریابان، به ظرفیت بالای بیمه حافظ برای ارائه خدمات به سایر فعالان صنعت بیمه از طریق ایجاد تشکل‌های پایدار در مناطق آزاد -به‌ویژه تجاری- اشاره کرد. وی بر ضرورت تقویت نقش متولی‌گری سندیکای بیمه‌گران تاکید کرد و افزود: امید است ایجاد تشکل‌های پایدار به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌ای سندیکا قرار گیرد. مدیر عامل بیمه حافظ با تاکید بر حمایت بیشتر سندیکا از شرکت‌های بیمه پیشنهاد کرد: اگر علاوه بر دریافت حق عضویت، درحوزه کسب و کار و توزیع فعالیت‌ها نیز به همه شرکت‌ها به تناسب ظرفیت توجه شود، به‌طور حتم سندیکا از قدرت بالاتری برخوردار خواهد شد.