دومین صنعت پولساز جهان
خسرو کردمیهن
رئیس ستاد مبارزه با بازیهای غیرمجاز
ما در حال حاضر در ایران از نظر نیروی انسانی جوان و خلاق دارای پتانسیل بسیار خوبی هستیم ولی متاسفانه از لحاظ مالی حمایتهای لازم از این صنعت صورت نمیگیرد که چهبسا در صورت حمایت مالی میتوانیم با تولید بازیهای مناسب با بازار جهانی رقابت کنیم و یا حتی از آنها پیشی بگیریم.
در حال حاضر ما در تهران ۱۵۵۰ نقطه توزیع بازی رایانهای داریم که تمام این مراکز توسط بازرسان ما نظارت میشوند و از ابتدای سال ۹۴ تاکنون بیش از یک میلیون نسخه بازی غیرمجاز از سطح بازار جمعآوری شده است.
خسرو کردمیهن
رئیس ستاد مبارزه با بازیهای غیرمجاز
ما در حال حاضر در ایران از نظر نیروی انسانی جوان و خلاق دارای پتانسیل بسیار خوبی هستیم ولی متاسفانه از لحاظ مالی حمایتهای لازم از این صنعت صورت نمیگیرد که چهبسا در صورت حمایت مالی میتوانیم با تولید بازیهای مناسب با بازار جهانی رقابت کنیم و یا حتی از آنها پیشی بگیریم.
در حال حاضر ما در تهران ۱۵۵۰ نقطه توزیع بازی رایانهای داریم که تمام این مراکز توسط بازرسان ما نظارت میشوند و از ابتدای سال ۹۴ تاکنون بیش از یک میلیون نسخه بازی غیرمجاز از سطح بازار جمعآوری شده است. ما توانستهایم تا حدود زیادی از عرضه بازیهای غیرمجاز به صورت آشکار جلوگیری کنیم ولی به علت وجود مخاطبان اینگونه بازیها و نبودن کالای جانشین، به صورت پنهانی عرضه صورت میگیرد.
ساخت بازیها، فرصت بسیارخوبی برای صدور انقلاب و فرهنگ اسلامی است و نباید تنها از لحاظ اقتصادی به آن نگاه کرد و باید به بازیها بهعنوان یک رسانه فرهنگی نگاه شود، همانگونه که بازیسازان خارجی با ساختن بازیهایی چون GTA یا سری بازیهای Syms یا دیگر بازیها ابتذال را در بین جوانان تبلیغ میکنند ما نیز باید با ساخت بازیهای ایرانی اسلامی، فرهنگ بومی و اسلامی خودمان را تبلیغ کنیم. جوانان ما برای دیدن صحنههای مبتذل به سمت بازیهای خارجی نمیروند. جوانان دنبال هیجان و سرگرمی هستند و اگر بازی با محتوای مناسب در ایران ساخته شود که همان هیجانها و جذابیتهایی را که در بازیهای رالی و اکشن هست، داشته باشند، به سراغ بازیهای خارجی نمیروند. جوانان ما به دنبال جنبههای مثبت بازیها هستند و ما باید این نیاز را تامین کنیم.
باید در زمینه آسیبهای بازیهای غیر مجاز خارجی به خانوادهها و جوانان آگاهی داده شود که متاسفانه صدا و سیما در این زمینه به وظیفهاش به درستی عمل نمیکند.
بازیسازی دومین صنعت پولساز در جهان است و ما نیز به این صنعت از نظر یک کسب و کار باید وارد شویم تا از منافع اقتصادی آن بهره بگیریم و ارزآوری داشته باشیم.
ارسال نظر