آدرس دولت تاب‏‏‌آور

گرم شدن بیشتر و تغییرات طولانی مدت در بیشتر اجزای سیستم زمین پیش‌‌‌بینی می‌شود که خطرات فعلی را تقویت و خطرات جدیدی ایجاد می‌‌‌کند. امروزه واضح است که تغییرات آب و هوا شروع به مختل کردن سیستم‌‌‌های انسانی و طبیعی کرده است. اثرات تغییرات اقلیمی در سطح خرد، بر بنگاه‌ها و تولید کاملا مشهود و قابل اندازه‌‌‌گیری است. خیلی از کسب‌‌‌وکارها مجبور شدند تغییرات اقلیمی را وارد توابع تولید کنند. دولت‌ها و سطوح کلان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند.  تغییرات شدید آب‌‌‌وهوایی خسارات قابل توجهی به وجود آورده است که تاب‌‌‌آوری دولت‌ها (بودجه عمومی) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به‌عنوان مثال، خشکسالی‌‌‌ها، سیل‌‌‌ها و توفان‌‌‌های سال۲۰۱۸ در هند حدود ۶میلیارد دلار خسارت وارد کرد. توفان دوریان اثرات اقتصادی ایجاد کرد که حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی باهاما تخمین زده می‌شود. فصل آتش سوزی۲۰۲۰-۲۰۱۹ استرالیا منجر به سوختن ۱۹میلیون هکتار زمین شد که اثرات اقتصادی آن ۲۰میلیارد دلار استرالیا تخمین زده شده است. سیل‌‌‌های ناشی از بارندگی شدید در اروپای غربی در سال۲۰۲۱ منجر به خسارت اقتصادی گسترده‌‌‌ای شد. علاوه بر اینها، رویدادهای شدید دمایی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ (مانند موج گرمای آمریکای شمالی، موج گرمای زمستانی اروپا و موج گرمای هند) نشان می‌دهد که چگونه شدت هزینه‌های تحمیل‌شده به دولت‌ها در حال حاضر در حال تغییر است.

شواهد علمی قوی وجود دارد مبنی بر اینکه تغییرات آب و هوایی این رویدادها را محتمل‌‌‌تر کرده است و بسیاری از انواع رویدادهای شدید آب و هوایی به احتمال زیاد در نتیجه تغییرات آب و هوایی رخ می‌دهند.  تامین مالی سبز، تامین مالی سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌هایی است که مزایای زیست‌‌‌محیطی را در زمینه وسیع‌‌‌تر توسعه پایدار زیست‌‌‌محیطی فراهم می‌‌‌کند. این شامل همه اشکال سرمایه‌‌‌گذاری، اعم از بدهی و سهام است که از محیط‌زیست محافظت می‌‌‌کند، منابع طبیعی را حفظ کرده و به کاهش یا سازگاری با آب‌وهوای در حال تغییر کمک می‌‌‌کند. تامین مالی سبز در اجرای طرح‌های زیرساختی اصطلاحا سبز یا پاک استفاده می‌شود که به ارائه امنیت انرژی و سایر اقدامات افزایش بهره‌‌‌وری مانند بهبود سلامت انسان برای رشد و توسعه پایدار به دولت‌ها کمک می‌‌‌کند.

ابزار اصلی تامین مالی سبز، اوراق قرضه سبز است. اوراق قرضه سبز ابزاری با درآمد ثابت است که در آن سرمایه جمع‌آوری‌‌‌شده یا جریان درآمد متصل به اوراق قرضه باید برای پروژه‌هایی باشد که به نفع محیط‌‌‌زیست هستند. اوراق قرضه منطبق با اقلیم، اوراق قرضه مورد استفاده برای تامین مالی - یا تامین مالی مجدد – پروژه‌های مورد نیاز برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی، می‌توانند دارای برچسب یا بدون برچسب باشند. در سطح جهانی، اوراق قرضه بدون برچسب ۶۷۴میلیارد دلار برآورد شده است. تنها بخش کوچکی از اوراق قرضه منطبق با شرایط آب و هوایی، تقریبا ۲۲۱میلیارد دلار، به عنوان اوراق قرضه سبز برچسب‌گذاری شده است.