طرفداران دیروز، منتقدان امروز

در انتخابات ریاست‌جمهوری قبل، رشد تعداد رأی‌دهندگان جوان بیش از دیگر گروه‌‌‌های سنی بود و همین عامل در کنار طرفداری آنها از بایدن سبب شد که او در انتخابات پیروز شود و در انتخابات میان‌دوره‌ای قبل، کنگره در کنترل دموکرات‌ها قرار گیرد. اما حالا که تنها پنج‌ماه تا انتخابات میان‌‌‌دوره‌‌‌ای بعدی زمان باقی است، دقیقا همین گروه از رأی‌دهندگان چالشی بزرگ برای پیروزی حزب دموکرات به وجود آورده‌اند. بررسی نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان کاهش محبوبیت بایدن در بین رأی‌دهندگان ۱۸ تا ۳۴ساله زیاد است. این گروه کمتر از رأی‌دهندگان در سنین بالاتر معتقدند که بایدن برای مشکلات مهم کشور اولویت قائل است و به وعده‌‌‌های خود عمل کرده است. اگر این دیدگاه‌ها تا زمان انتخابات تغییر نکند، شانس دموکرات‌ها برای حفظ کنترل خود بر کنگره کاهش خواهد یافت.

میزان رضایت از بایدن در بین آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار نیز کاهش یافته است. رشد شدید نرخ تورم، رخ‌دادن حوادث مرگبار با سلاح و خروج بی‌برنامه آمریکا از افغانستان، عوامل اصلی کاهش رضایت از بایدن هستند. طی ماه‌‌‌های اخیر، تورم و قیمت‌های بالا به مهم‌ترین عامل نگرانی مردم تبدیل شده است. ماه پیش، نرخ تورم سالانه در بالاترین سطح از چهار دهه اخیر قرار داشت و ممکن است رشد نرخ تورم ادامه داشته باشد. منتقدان بایدن، سیاست‌های دولت او را عامل این وضعیت می‌دانند. در نظرسنجی‌ها مشخص شد که ۵۹‌درصد رأی‌دهندگان از سیاست‌های بایدن در مبارزه با خشونت‌های مرگبار با سلاح راضی نیستند. این شامل جنایات خشن در شهرهای بزرگ و تیراندازی‌های مرگبار در مدارس می‌شود. از سوی دیگر، ۵۷‌درصد پاسخ‌دهندگان، از افزایش سخت‌گیری در قوانین مربوط به سلاح حمایت کردند. مردم از نحوه مدیریت دولت در حوزه مهار همه‌گیری کرونا نسبتا راضی هستند؛ اما در حوزه سیاست آمریکا در قبال حمله روسیه به اوکراین ۴۲‌درصد معتقدند که دولت عملکرد مناسب داشته؛ اما ۵۰‌درصد از عملکرد دولت راضی نیستند.

نکته جالب توجه این است که میزان رضایت از بایدن در بین افراد در سنین بالا بیشتر است. در بین افراد ۶۵ساله و در سنین بالاتر، ۴۳‌درصد با سیاست‌های رئیس‌جمهور موافق هستند. در بین افراد تحصیلکرده نیز میزان رضایت از بایدن بالاست. در بین رأی‌دهندگان جوان و مستقل، میزان محبوبیت بایدن به‌شدت کاهش یافته است. در ماه‌های آینده تا زمان برگزاری انتخابات کنگره، تحولات مختلفی رخ خواهد داد و ممکن است بر محبوبیت بایدن و حزب دموکرات افزوده شود. همچنین ممکن است شرایط به زیان آنها تغییر کند.