از آنجا که پیش‌بینی می‌شود، بر میزان استفاده از اینترنت در حوزه‌های مختلف افزوده شود، دلیلی ندارد که تصور کنیم، از حملات سایبری کاسته خواهد شد. در واقع، شاهد شدت یافتن این حملات خواهیم بود و شرکت‌ها باید برای دورانی دشوارتر آماده باشند. میزان خسارت‌هایی که به دلیل حملات سایبری به شرکت‌ها وارد شده، به صدها میلیارد دلار رسیده است و این رقم در سال‌جاری افزایش می‌یابد. نکته مثبت این است که حوادث سال گذشته در حوزه حملات سایبری، سبب شده است تا شرکت‌ها بر موضوع امنیت داده‌ها تمرکز کنند. همچنین تلاش‌ برای ایجاد فرهنگ مناسب به‌منظور مقابله با این حملات افزایش یافته است. هکرها از راه‌های نفوذ، حداکثر استفاده را می‌کنند و شرکت‌هایی که به موضوع امنیت سایبری توجه کافی ندارند، قربانی این حملات می‌شوند.

درباره تاثیرات حملات سایبری بر شرکت‌ها تحقیقات متعدد و مفصلی انجام شده است. به‌عنوان مثال، در یک تحقیق مشخص شد، بیش از ۶۰‌درصد شرکت‌های کوچک و متوسطی که مورد حمله قرار می‌گیرند، ظرف ۶ماه پس از حمله به فعالیت خود پایان می‌دهند؛ زیرا نمی‌توانند تبعات آن را از سر بگذرانند. موضوع حملات سایبری باید جزو اولویت‌های نخست شرکت‌ها قرار گیرد.

در مطالب حاضر، به روندهایی که در حوزه امنیت سایبری در سال‌جاری میلادی مشاهده خواهد شد، وضعیت شرکت‌ها در حوزه حملات سایبری، دیدگاه مدیران شرکت‌های جهان درباره ریسک‌های بزرگ و اقداماتی که باید برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر این تهدیدها انجام شود، اشاره شده است.