دور جدید مذاکرات از فردا آغاز خواهد شد. در فاصله بین این دو دور مذاکرات، در پرونده امروز باشگاه اقتصاددانان از کارشناسان روابط بین‌الملل پرسیده‌ایم که از نظر آنها مهم‌ترین نتایج دور هفتم مذاکرات وین چه بوده است و آیا از نظر آنها چشم‌انداز مثبتی برای آن دیده می‌شود؟ همچنین درباره تاکتیک تیم ایرانی شرکت‌کننده در مذاکرات هم ارزیابی آنها را جویا شده‌ایم و اینکه آیا ایران با همین رویه به مذاکرات ادامه خواهد داد؟ یک سوال مهم دیگر اینکه آیا مذاکرات بر مبنای پیش‌نویس دور ششم مذاکرات پیش خواهد رفت یا با پذیرش پیشنهادهای ایران تغییر جدی پیدا خواهد کرد؟

به سناریوهای احتمالی مذاکرات هم پرداخته‌ایم، اینکه در بین سه سناریوی شکست مذاکرات، توافق موقت یا توافق کامل، کدام گزینه را در کوتاه‌مدت، بلندمدت و با چه احتمالی قابل تحقق می‌دانند و در صورت شکست مذاکرات، ایران و طرف‌های غربی، چه گزینه‌هایی از سوی طرفین را در دستور کار قرار خواهند داد؟

انریکه مورا، هماهنگ‌‌کننده اروپایی مذاکرات برجام اخیرا گفته بود برای دور هشتم، کار بسیار زیاد و پیچیده‌‌ای در پیش داریم و باید تصمیم‌‌های سیاسی دشواری اتخاذ شود. باید دید تا چه حد انتظارات طرفین در این دور از مذاکرات محقق خواهد شد.