دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، رویکردهای متفاوتی در برابر ارزهای دیجیتال داشته‌اند.  دولت چین اخیرا سیاست سرکوب شدید بیت‌کوین و بازار دارایی‌های دیجیتال را اجرا کرده و تردیدی وجود ندارد که این سیاست‌ها ادامه پیدا خواهد کرد؛ زیرا بانک مرکزی چین در حال راه‌اندازی ارز دیجیتال خود است و رواج سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین سبب می‌شود که کنترل دولت بر ارزش یوآن و جریان‌های سرمایه به‌شدت کاهش یابد.

در آمریکا و برخی کشورهای دیگر، بانک‌های مرکزی و نهادهای قانون‌گذار، مشغول کار روی مقرراتی هستند که با استفاده از آنها می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را تا اندازه‌ای مدیریت کرد. در برخی کشورها تمامی فعالیت‌های مربوط به بیت‌کوین ممنوع شده است.

نکته‌ای که درباره آن هیچ تردیدی وجود ندارد، این است که بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، به حیات خود ادامه می‌دهند و استفاده از آنها گسترش خواهد یافت، اما در آینده بر سختگیری نهادهای نظارتی افزوده می‌شود.

در دو هفته اخیر، قیمت بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال، به‌شدت رشد کرده است که به باور تحلیلگران، این رشد، حاصل پیش‌بینی چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به راه‌اندازی نخستین صندوق قابل معامله بیت‌کوین است.

 درباره افق بازار دارایی‌های دیجیتال، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است، اما تنها با گذشت زمان مشخص خواهد شد که سرنوشت این بازار چیست.

در مطالب حاضر، به سیاست چین در قبال بازار دارایی‌های دیجیتال، علل رشد قیمت‌ها و ریسک‌های موجود  اشاره شده است.