نکته مهم دیگر این است که به احتمال زیاد در ماه‌های آینده شاهد شدت پیدا کردن شیوع کرونا در جهان خواهیم بود و این به معنای تعطیلی مجدد بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی است که سبب تداوم ضعف در اقتصادها خواهد شد. مجددا موارد جدید ابتلا به کرونا در اروپا افزایش یافته و وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

درباره آنچه پس از بحران کنونی رخ خواهد داد دیدگاه‌های متنوع وجود دارد و به‌دلیل نامشخص بودن تبعات بحران و اثرات برنامه‌های حمایتی دولت‌ها، پیش‌بینی آینده آسان نیست، با این حال برخی روندها را می‌توان پیش‌بینی کرد. برای مثال افزایش میزان دورکاری، کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، اجرای سیاست‌های حمایتی از سوی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، افزایش نابرابری‌ها و... جزو رویدادهای پس از بحران کنونی هستند. اقتصاددان‌ها معتقدند در سال‌های آینده اثرات بحران کنونی همچنان احساس خواهد شد و نرخ رشد اقتصادهای بزرگ پایین باقی خواهد ماند. برای رهایی از این اثرات، به اجرای برنامه‌های فراگیر و اصلاح نقص‌های پیشین نیاز است.

در مطالب حاضر به اشکالات سیاست‌های دولت چین در مواجهه با بحران کرونا، دیدگاه ژوزف استیگلیتز درباره آینده، وضعیت بازار مواد خام پس از بحران و... اشاره شده است.