سایه خودروهای الکتریکی

greenercars

مدل‌های سال ۲۰۱۷ پیشرفت‌های هیجان انگیزی را در تکنولوژی‌های خودرویی به‌وجود آورده‌اند. در حالی که انتظار می‌رود فروش خودرو پس از دو سال ثبات به شرایط پایداری برسد، انجمن ملی نمایندگی‌های خودرو (NADA) هنوز هم پیش‌بینی می‌کند که آمریکایی‌ها برای سومین سال متوالی بیش از ۱۷ میلیون وسیله نقلیه را خریداری خواهند کرد. مدل‌های پیکاپ، SUV‌ها (به گونه‌ای از خودروها می‌گویند که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند) و کراس اوورها تقریبا ۶۰ درصد از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داده‌اند. امروزه مصرف‌کنندگان در هر بخش از بازار، می‌توانند از انواع وسیعی از وسایل نقلیه با کارآیی بالا و سازگار با محیط زیست استفاده کنند.در حال حاضر نسبت به سال‌های پیش از ۲۰۱۷ تعداد بیشتری از خودرو‌های هیبریدی، الکتریکی دوگانه‌سوز (PHEV) و خودروهای الکتریکی(EV) در دسترس هستند. از میان آنها، تقریبا در تمامی مدل‌ها شامل SUV، مینی ون و کراس اوورهای محبوب‌تر، خودروهای هیبریدی در بازار عرضه شده‌اند.

موتور‌های هیبریدی مدرن در این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی، از نظر مصرف سوخت به صرفه‌تر بوده و از نظر عملکرد کاملا ارتقا پیدا کرده‌اند. با انتخاب‌های بیشتر، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند و خودروهای هیبریدی و تماما الکتریکی بیشتر در دسترس خواهند بود. به‌طور مشخص مدل جدید شورولت بولت با برآورد آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) در محدوده ۲۳۸ مایل، هر دو جایزه سالانه (Motor Trend Car of the Year (COTY)) و خودروی سال را در نمایشگاه سال ۲۰۱۷ دیترویت دریافت کرد. شورولت بولت با قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار با احتساب مالیات فدرال اولین خودروی الکتریکی است که با برد بیش از ۲۰۰ مایل کمتر از قیمت ۶۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. تسلا و دیگر تولیدکنندگان قصد دارند خودروهای الکتریکی با قیمت‌های بالاتری معرفی کنند که نشان دهنده تنوع و مقرون به صرفه بودن عرضه خودرو‌های الکتریکی است.

در سال ۲۰۱۷ همچنین خودروی اتصال برقی دوگانه‌سوز نیز عرضه می‌شود. تویوتا پریوس در حال حاضر به‌عنوان نسل چهارم با برخورداری از سوخت برقی دوگانه‌سوز در دسترس قرار می‌گیرد. مدل پریوس پریم با قیمت تمام شده ۲۷ هزار دلار، دارای یک برد تمام الکتریکی بوده و از افزایش ۲۶ درصدی کارآیی، نسبت به نسل اول خودروهای برقی دوگانه سوز برخوردار است. مدل مینی ون Chrysler Pacifica که در سال ۲۰۱۷ جایزه Utility Vehicle of the Year را در نمایشگاه دیترویت سال جاری دریافت کرد، به یک مدل برقی دوگانه سوز با برد تمام الکتریکی و برد ۳۰ مایل ارتقا خواهد یافت. عرضه گزینه هیبریدی دوگانه سوز با قیمتی حدود ۴۲ هزار دلار شروع می‌شود که در مقایسه با خودروی تمام بنزینی همین مدل، قیمت آن ۳۴۵۰۰ دلار است. با این حال با احتساب ۷۵۰۰دلار مالیات بر در آمد فدرال برای خودروهای بنزینی برابری قیمت برای این خودروها را به‌دست می‌آورد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا برآورد کرده است که با مدل الکتریکی دوگانه‌سوز در مدت ۵ سال بیش از ۳ هزار دلار در هزینه سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

همچنین قدرت موتور‌های هیبریدی نیز افزایش خواهد یافت. هیوندای دو مدل از جدیدترین مدل Ioniq هاچ بک در سایز متوسط عرضه خواهد کرد. یک مدل تمام الکتریکی که فوق‌العاده خوب عمل کرد و به لیست سبزترین خودرو‌ها اضافه خواهد شد. هیوندا تاریخ عرضه را اعلام نکرده است، اما سازندگان اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد. هیوندا پس از یک سال وقفه مدل جدیدی به‌نام Accord Hybrid sedan را معرفی می‌کند که در ناوگان هیوندا کم‌مصرف‌ترین خودرو است. خروجی‌های EPA درخصوص این مدل نسبت به مدل تماما بنزینی آن ۶۰ درصد افزایش کارآیی را نشان می‌دهد. قیمت مدل‌های هیبریدی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. مدل تویوتا Highlander Hybrid در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۳۶ هزار دلار عرضه می‌شود؛ در حالی که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۸ هزار دلار به فروش می‌رسید.