تقارن بیشتر اطلاعات

خزانه‌داری دولت استرالیا

توانایی فناوری‌های جدید برای دستیابی به اطلاعات در حال تغییر دادن چگونگی انجام تمام کسب‌وکارها، چگونگی درک از محصولات و خدمات در اقتصاد نوین و راهی که مشتریان در این فرآیند شرکت می‌کنند، است. فناوری مالی این تبدیل و تحول را روان‌تر می‌کند. اثرات تسریع‌کننده فناوری مالی و پتانسیل آن برای ایجاد دوره نوینی از رقابت، نوآوری و ایجاد بهره‌وری در شغل در اقتصاد ما در حال حاضر بسیار مهم و شایسته تشویق است.

فناوری مالی تنها در مورد دیجیتالی کردن پول نیست بلکه اطلاعات را پولی می‌کند. این کار به ما کمک می‌کند تا از اطلاعات ارزش افزوده خلق کنیم و این فراتر از امکاناتی است که پیش‌تر داشتیم. اکنون مقامات و کسب‌وکارها درصدد ایجاد دسترسی به اطلاعات نامحدود هستند که به‌طور خاصی با ظهور رسانه‌های اجتماعی مقارن است و الگوریتم‌های پیچیده می‌توانند به سرعت خدمات و محصولات جدیدی را معرفی کنند. این موضوع همان داده‌کاوی سابق نیست بلکه یادگیری عمیقی است که اجازه می‌دهد بینش‌ و اطلاعات خوبی داشته باشیم که کالاها و خدمات را برای افراد، شخصی‌تر کرده و بازارها و سیستم‌ها را کارآتر کند. راه‌حلی که فین‌تک یا همان فناوری مالی ایجاد کرده است، برای تمام کسب‌وکارها سود به همراه دارد، به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک موجود و نوین. موسسات کوچک و متوسط برای رشد اقتصادی و اشتغال حیاتی هستند اما برخی از آنها می‌توانند با دشواری‌های موجود بر سر راه امنیت فاینانس کنار آمده و باقی بمانند. فین‌تک راه‌حلی پیشنهاد می‌کند که طبق آن کارآمدی بیشتری ایجاد شده و کسب‌وکارهای کوچک از آن بیشتر منتفع می‌شوند. محصولات نوآورانه فین‌تک برای پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارهای کوچک بهتر می‌توانند ارائه شوند. این موارد شامل وام‌دادن فرد به فرد، تامین مالی الکترونیکی، فاینانس زنجیره تامین آنلاین و برخی موارد دیگر است. علاوه برفاینانس و دسترسی به سرمایه، فین‌تک می‌تواند از طریق بهبود سیستم‌های پرداخت، مدیریت روابط با مشتری و برخی موارد دیگر به تمام کسب‌وکارها کمک کند. فین‌تک همچنین این امکان را برای افراد فراهم می‌آورد تا معاملات مورد نظر خود را از طریق تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها انجام دهند و موجب بهبود کارآیی و تجربه مشتری شوند.

با کاهش عدم تقارن اطلاعات در بازار، فین‌تک نه‌تنها توانایی ارتباط سرمایه‌گذاران، وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را بهبود می‌بخشد، بلکه حوزه وسیع‌تری فراهم می‌کند که به سرمایه‌گذاران خرده‌پا اجازه می‌دهد مشارکت بیشتری در بازار داشته باشند. خدمات واسطه‌ای فناوری‌های مالی به نقدشونده‌تر شدن بازار کمک می‌کنند. دولت استرالیا نقش فین‌تک را در کمک به حرکت مثبتی که در اقتصاد ملی این کشور روی می‌دهد، حیاتی می‌داند. سیاست رقابت و اصلاحات خرد اقتصادی نیز با نوآوری‌های فین‌تک شتاب می‌گیرند. فین‌تک علاوه‌بر این موارد می‌تواند موجب بهبودهایی در خدمات مالی سنتی نیز بشود و خدمات نوآورانه جدیدی معرفی کند که مشتریان و سایر بخش‌های اقتصاد نیز از آن منتفع شوند. به همین دلایل است که فین‌تک برای اقتصاد و آینده استرالیا مهم تلقی می‌شود.