گروه بنگاه‌ها: تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ایزوایکو و کارخانه کشتی‌سازی کراسینه باریکاردی روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع روسیه در ایران منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با حضور مجتبی خسرو تاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت به امضای حمید رضاییان مدیرعامل ایزوایکو و مدیرعامل کراسینه باریکاردی رسید. این در حالی است که وزیرصنعت روسیه نیز از امضای این تفاهم‌نامه ابراز رضایت کرد و بر حمایت از آن تاکید کرد. مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه کارخانه کشتی‌سازی کراسینه باریکاردی بزرگ‌ترین کارخانه کشتی‌سازی روسیه است، گفت: باریکاردی در زمینه ساخت انواع کشتی‌ها و کشتی‌های حمل مواد پتروشیمی و نیز ساخت و پشتیبانی سکوهای نفتی فعال است و امضای این تفاهم‌نامه گام بلندی در توسعه فعالیت‌های ایزوایکو خواهد بود. رضاییان افزود:3 شاخص مهم این تفاهم‌نامه برای ما شامل بحث مهندسی، تبادل تکنولوژی و نیز بهره‌گیری از موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی این شرکت است که نیاز ما را به قطعاتی که در کشور تولید نمی‌شود، بر طرف می‌کند. وی درخصوص اهمیت این تفاهم‌نامه گفت: با امضای این تفاهم‌نامه ما با برند ایزوایکو وارد روسیه و نیز بازار‌های مشترک خواهیم شد. همچنین استفاده از موسسه رتبه‌بندی شرکت باریکاردی مزیت مهمی در این امر است که باعث می‌شود ما تمام تاییدیه‌های بین‌المللی را اخذ کنیم. رضاییان با بیان اینکه این امر توان ما را فوق‌العاده افزایش می‌دهد، ادامه داد: ورود به پروژه‌های مشترک از مسیرهایی است که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده تا ظرفیت‌های جدیدی را برای ایزوایکو فراهم آورد.

مدیرعامل کارخانه کشتی‌سازی کراسینه باریکاردی روسیه نیز در این خصوص گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسیده می‌خواهیم همکاری خود را توسعه دهیم و در بخش‌های مختلف پروژه‌های جدیدی را تعریف کنیم. وی با بیان اینکه آمادگی ارسال پیش ساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز کشتی‌سازی را داریم، گفت: امکان ارسال این تجهیزات با انعقاد این تفاهم‌نامه فراهم است تا در ایران به آزمایش گذاشته شود. وی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری بسیار زیاد است، افزود: در زمانی که سطح روابط دو کشور به این درجه رسیده است ما نیز آمادگی داریم با توجه به توانایی‌های شرکت در بخش‌های مختلف کشتی‌سازی و نیز ساخت سکوهای نفتی تجهیزات لازم را در اختیار ایزوایکو قرار دهیم. این در حالی است که دولت روسیه هم شرایط بسیار خوبی را برای پشتیبانی از شرکت‌هایی نظیر ما درخصوص فاینانس و بیمه انجام می‌دهد.

معاون گسترش پروژه‌های انرژی و کلان سازمان گسترش هم در حاشیه نمایشگاه صنایع روسیه و در دیدار با مدیرعامل کشتی‌سازی کراسینه باریکاردی با بیان اینکه ایدرو حمایت کاملی از ایزوایکو دارد، گفت: پتانسیل‌های زیادی در این شرکت وجود دارد و ما از این شرکت حمایت ویژه‌ای داریم زیرا ایزوایکو را سرمایه ملی می‌دانیم. دلیری با بیان اینکه بازاریابی مشترک بهترین زمینه برای آغاز همکاری این دو شرکت است، گفت: ایزوایکو در بخش ساخت سکوهای نفتی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است و بهترین زمینه همکاری با شرکت روسی برای ایزوایکو درخصوص ساخت کشتی است که نیازمند بازاریابی مشترک است. وی با بیان اینکه کامل شدن تجهیزات و نیز توان مهندسی در تحویل به موقع سفارش‌های مشتریان موثر است، گفت: خصوصا اینکه بهره‌گیری از امکانات فاینانس در این تفاهم‌نامه می‌تواند در جذب مشتری تاثیرگذار باشد. دلیری افزود: بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات به‌روز در پروژه‌های مشترک حتی توان رقابتی را در کاهش قیمت تمام شده برای ایزوایکو نیز افزایش خواهد داد.