گروه بازرگانی: معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با حضور در جمع تعدادی از مقامات ارشد اتاق ایران سه پیشنهاد را برای بخش‌خصوصی مطرح کرد.

دو روز گذشته محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری به اتاق بازرگانی ایران رفت تا با مقامات ارشد این نهاد بخش‌خصوصی مذاکره و دیدار کند. محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، در این رابطه گفت: آقای شریعتمداری سه پیشنهاد مشخص مطرح کردند که خوشبختانه بخشی از این برنامه‌ها هم اکنون در اتاق ایران در حال پیگیری است و بخشی از پیشنهادهای ایشان نیز برای ما تازگی داشت که قول دادیم در دستور کار قرار دهیم.


به گفته جلال پور، مورد اول، راه‌اندازی و تدارک مرکز آمار بخش خصوصی بود که خوشبختانه از ماه گذشته مقدمات شکل‌گیری آن در اتاق ایران آغاز شده است؛ پیشنهاد دوم ایشان، درمورد بررسی نقاط ضعف وقوت خصوصی‌سازی بود که توضیح دادم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و در دستور کار قرار داده‌ایم و حتی گام‌هایی هم برداشته‌ایم؛ پیشنهاد سوم معاون اجرایی رئیس‌جمهوری انجام یک کار علمی درمبحث اقتصاد مردمی بود که از فرازهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و قرارشد این پروژه تحقیقاتی نیز در درمرکز تحقیقات اتاق ایران آغاز شود.