گروه بازرگانی: رفت و آمد هیات‌های تجاری به ایران همچنان ادامه دارد. آلمان از جمله کشورهایی است که پس از توافق وین،‌ برای بهبود روابط اقتصادی‌اش با ایران مشتاق به نظر می‌رسد. حضور سه هیات مختلف آلمانی در ایران پس از به سرانجام رسیدن مذاکرات حاکی از همین امر است.


پس از حضور معاون صدر اعظم آلمان به همراه هیات تجاری، چندی پیش نیز ایالت نیدرزاکس این کشور هیاتی تجاری را به ایران فرستاد که اتاق مشترک ایران-آلمان و اتاق بازرگانی تهران میزبان این هیات بودند. روز گذشته نیز هیات تجاری ایالت باواریای آلمان وارد ایران شد. این ایالت قصد دارد، امروز(یکشنبه) دفتر تجاری خود را در تهران با حضور «ایلزه ایگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا که ریاست این هیات را به عهده دارد، افتتاح کند. این دومین دفتر تجاری اروپایی است که پس از توافق وین در ایران بازگشایی می‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم «ایلزه ایگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرده است: سفر این هیات 130 نفری از 31 اکتبر تا 4 نوامبر ( 9 - 13 آبان) طول خواهد کشید.

ایگنر در بیانیه خود گفته است: پایان قریب‌الوقوع تحریم‌های ضدایرانی می‌تواند آغازکننده دوره تازه‌ای در روابط تجاری میان ایران و این ایالت واقع در جنوب آلمان فدرال باشد.

وی تاکید کرده است: ایران بازار بسیار جذاب و پرسودی برای شرکت‌های اروپایی است.به گفته ایگنر، ظرفیت افزایش صادرات باواریا به ایران دست‌کم 4 تا 5 برابر شرایط کنونی است.میزان صادرات باواریا به ایران در سال 2014 حدود 220 میلیون یورو بود که نسبت به 5 سال پیش از آن 50 درصد کاهش یافته است. قرار است ایگنر با مقام‌های رسمی، بازرگانان و نمایندگان شرکت‌های نوآور ایرانی ملاقات کند.بسیاری از شرکت‌های باواریایی به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خودروسازی، ماشین‌آلات و زیرساخت، امیدوار به بستن قراردادهای تجاری با ایران هستند.

شرکت‌های عمده فعال در زمینه الکترونیک و خودروسازی از جمله زیمنس، بی‌ام‌دبیلو، آئودی در ایالت باواریا مستقر هستند که از نظر اقتصادی، موفق‌ترین ایالت آلمان به شمار می‌رود.