شاتا: وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توسعه صنعت نیازمند داشتن نگاهی جهانی است، افزود: برای دستیابی به توسعه بیشتر در صنایع مختلف باید به بازار جهانی نگاه کنیم.

محمدرضا نعمت‌زاده در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که به‌منظور بررسی موانع و مشکلات فرآوری صادرات صنعت سیم و کابل و مصنوعات مسی و آلومینیومی با حضور فعالان این صنعت برگزار شد، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که باید تلاش بیشتری در تمام بخش‌ها انجام شود.


وی با بیان اینکه فعالانی که در عرصه صنعت فعالیت‌می‌کنند جزو قابل‌ترین اشخاص هستند، تصریح کرد: این افراد باید با مسائل ریسک‌پذیری، مالی، نیروی انسانی،‌ بازار و چگونگی خرید و فروش و رقبای داخلی و خارجی آشنایی داشته باشند و ضمن شناسایی دقیق و به موقع بتوانند درصدد اداره واحد صنعتی خود برآیند.


وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر اصلاح برخی قوانین و مقررات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ما از شما تقاضا داریم تا نظرات و دیدگاه‌های خود را به عنوان تلاشگر عرصه صنعت که از نزدیک با کمبودها و مشکلات آشنا است به ما اعلام کنید.


نعمت‌زاده با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع صادرات اظهار کرد: صنعت بدون صادرات، صنعت نیست همان‌طور که صنعت بدون کیفیت، صنعت نیست.

وی خطاب به فعالان صنعتی خاطرنشان کرد: شما باید بازار جهان را ببینید نه بازار ایران را و اگر می‌خواهید به جهش مناسب برسید و پرواز کنید باید به بازار جهانی نگاه کنید و جهانی فکر کنید. وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه فعالان و برخی شرکت‌های صنعت سیم و کابل و مصنوعات مسی و آلومینیومی می‌توانند برای هم‌افزایی بیشتر با هم ادغام شوند، توصیه کرد: ادغام شرکت‌ها در قالب چند برند خاص می‌تواند در دستیابی شما به موفقیت و برنامه‌ریزی مناسب جهت توسعه صادرات موثر باشد.


وی اضافه کرد: برای توسعه صنعت تفاهمی با صندوق توسعه ملی به‌منظور ارائه تسهیلات ارزی صورت گرفته که امیدواریم در کنار کاهش نرخ کارمزد بانکی که در حال پیگیری است بتوانیم به توسعه بیشتر صنایع وپیشبرد اهداف اقتصادی کشور کمک کنیم.