گروه بنگاه‌ها: دهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات (نت) با رویکرد توجه ویژه به جنبه‌های زیست‌محیطی «نت» ۱۶ و ۱۷ آبان ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


حسین سالم‌باغی، دبیر اجرایی این کنفرانس با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت در برنامه ششم توسعه، توجه به مسائل زیست‌محیطی است، گفت: این موضوع به‌عنوان محور کنفرانس دهم انجمن نگهداری و تعمیرات انتخاب شده تا در آن آخرین دستاوردها در حوزه جنبه‌های زیست‌محیطی نگهداری و تعمیرات به بحث و هم‌اندیشی گذاشته شود.


وی از شناخت روش‌های نوین نگهداری و تعمیرات، رشد، توسعه و اشاعه فرهنگ «نت» و نیز بازنگری ضوابط و ایجاد تسهیلات لازم در جهت توسعه «نت» در صنایع به‌عنوان اهداف اصلی این کنفرانس دو روزه نام برد و گفت: یافته‌های پژوهشی، امروزه بیانگر این امر است که صرفه‌جویی‌های حاصل از اعمال تدابیر علمی نگهداری و تعمیرات، منجر به کاهش قیمت تمام شده، ارتقای کیفیت و در نهایت موفقیت در ارائه محصولات در عرصه داخلی و بین‌المللی می‌شود. سالم‌باغی ادامه داد: به همین منظور کوشش در جهت ساماندهی ملی «نت» و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار گسترش، پیشبرد و ارتقای علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص از دیگر اهداف دهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات است. دبیر اجرایی دهمین کنفرانس نگهداری و تعمیرات یادآور شد: به همین منظور در کنفرانس امسال، سه پنل تخصصی با موضوعات نفت و گاز، ریلی و دفاعی برگزار می‌شود. سالم‌باغی اضافه کرد: جایگاه نت در توسعه اقتصادی، شاخص‌های عملکرد نت در بخش‌های مختلف از قبیل نفت، گاز، نیروگاه، معادن، حمل‌ونقل، سدها، اسکله‌ها و... در کنار ریشه‌یابی عیوب در ادوات و ماشین‌آلات و تجارب اثربخشی در نت از عمده محورهای این کنفرانس است. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنفرانس می‌توانند به پایگاه اینترنتی iscconferences.ir/ iran یا http:/ / www.irma.ir مراجعه کنند.