ایسنا: رئیس فدراسیون صادرات هند از کاهش ۱۳ درصدی خرید نفت و گاز از ایران خبر داد. اس سی رالهان اظهار کرد: هند از آوریل ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ مبلغ ۸/ ۸ میلیارد دلار از ایران نفت و گاز خریده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.


به گفته وی، علت کاهش خرید نفت از ایران، کاهش قیمت جهانی نفت نسبت به سال گذشته در همین بازه (آوریل تا مارس) بوده است. رالهان درباره‌ تهاتر کالا با نفت بین دو کشور هند و ایران بیان کرد: هند ۲/ ۴ میلیارد دلار کالا از جمله شکر، غلات، دارو و... به ایران ارسال کرده است. رئیس فدراسیون صادرات هند در ادامه درباره‌ سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار برای هند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به دلیل اینکه این کشور فقط قصد تجارت با ایران را ندارد، بلکه خواهان تجارت با افغانستان و آسیای مرکزی نیز هست. وی‌ افزود: علت تاخیر در پیشبرد تعهدات هند در بندر چابهار تغییراتی بوده که در دولت هند اتفاق افتاده است؛ اما اکنون دولت هند تلاش دارد ۱۰۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص دهد و به دنبال فرصتی برای اجرای تعهداتش است.

رالهان در پایان درباره وضعیت خط لوله گاز ایران و هند گفت: من مسوول این پروژه نیستم؛ اما می‌دانم پروژه در حال پیشرفت بوده و این خط لوله قرار است به جای گذشتن از پاکستان از آسیای مرکزی عبور کند و به هند برسد.