خبرگزاری مهر: رئیس اتاق تهران با تاکید بر اینکه بودجه ۹۵ انقباضی‌تر از بودجه ۹۴ است، از اقدام دولت برای جبران کسری بودجه از محل اعتبارات عمرانی ابراز نگرانی کرد.

مسعود خوانساری با تاکید بر اینکه سال ۹۵ هم سال سخت اقتصاد ایران خواهد بود، گفت: براساس سیاست‌هایی که دولت اعلام کرده، به نظر می‌رسد بودجه سال ۹۵ نسبت به بودجه ۹۴ انقباضی تر است و اگر به قیمت‌های ثابت آن را محاسبه کنیم، بودجه حتی کاهش زیادی هم دارد و به نسبت قیمت جاری، بودجه سال بعد انقباضی تر است.


رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: به‌طور قطع، بودجه سال آتی با مشخصه‌هایی که دارد، مشکلات بیشتری را برای پروژه‌های عمرانی و کارهای جاری اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد.


وی تصریح کرد: متاسفانه بودجه‌های ایران عمدتا صرف هزینه‌های جاری می‌شود و به خاطر حجم نیروی انسانی بالایی که دولت دارد و به گواه آمارها، ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بودجه دولت ارتزاق می‌کنند، قسمت اعظم بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود و هزینه عمرانی در درجه دوم اولویت قرار می‌گیرد، ضمن اینکه هر وقت دولت کسری بودجه دارد، از بودجه‌های عمرانی کاهش می‌دهد و این امر نگران‌کننده است.