دنیای اقتصاد: واحد آموزش روزنامه «دنیای‌‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه» در روز سه‌شنبه 24 شهریورماه به مدت 8 ساعت، برگزار می‌کند.

مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه شامل برنامه‌ریزی، برآورد هزینه، بودجه‌بندی و کنترل هزینه‌های پروژه در طول چرخه حیات پروژه است؛ به‌نحوی که پروژه بتواند با بودجه مصوب تکمیل شود. در برنامه‌ریزی مدیریت هزینه، خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و روش اجرایی مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه مشخص می‌شود. در برآورد هزینه‌ها، تخمین هزینه‌ها و منابع مالی لازم برای اجرای پروژه، تدقیق و جریان نقدی پروژه پیش‌بینی می‌شود. در تعیین بودجه، تجمع هزینه‌های برآورد شده برای تعیین مبنای هزینه مشخص می‌شود. در کنترل هزینه‌ها نیز جریان نقدی پروژه به‌روزآوری منجر شده و کنترل و مدیریت تغییرات هزینه‌های پروژه، تحلیل و پیش‌بینی‌های لازم برای هزینه‌های آتی در سناریوهای مختلف عملکردی، پیش‌بینی می‌شود و قیمت تمام شده پروژه دقیق‌تر می‌شود. در این دوره یک روزه، علاوه بر آموزش مباحث مرتبط با مدیریت هزینه به شرح بالا، زیرساخت‌های لازم جهت به‌کارگیری مدیریت و کنترل هزینه‌ها و قیمت تمام شده پروژه در سازمان‌ها آموزش داده می‌شود.


مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره را دکتر محمد احمدزاده دارای مدارک بین‌المللی مدیریت پروژه و مدیریت چابک (PMP, ACP) از انستیتو بین‌الملل مدیریت پروژه PMI، با تجربه ۱۷ سال مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه در حوزه‌های مختلف در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.


سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل «آشنایی با اصول و مقدمات کلی مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه»، «آشنایی با تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی مدیریت و کنترل هزینه‌های پروژه»، «آموزش فرآیند برنامه‌ریزی مدیریت هزینه»، «آموزش فرآیند برآورد هزینه‌ها، تخمین هزینه‌ها و منابع مالی لازم جهت اجرای پروژه»، «آموزش فرآیند بودجه‌بندی و تخمین هزینه ریسک‌های شناخته شده و ناشناخته پروژه» «آموزش نحوه تعیین جریان نقدی پروژه»، «آموزش نحوه کنترل و پایش هزینه‌ها و به‌روزآوری جریان نقدی به روزآوری شده پروژه»، «پیش‌بینی‌های لازم برای هزینه‌های آتی در سناریوهای مختلف عملکردی»، «نحوه تدقیق قیمت تمام شده پروژه و نحوه ایجاد ساختار محاسبات ارزش حاصله(Earned Value)» و دیگر مباحث آموزشی که به‌صورت تفصیلی در مورد آنها بحث می‌شود، است. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.