دنیای اقتصاد: واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «دوره کاربردی مدیریت خرید و روان‌شناسی تخفیف گرفتن در بازارکالاهای مصرفی، صنعتی، واسطه‌ای و وارداتی» در روز شنبه 21 شهریور به مدت 5 ساعت، برگزار می‌کند.
خرید هم برای لذت‌جویی و رفاه صورت می‌گیرد، هم برای رفع نیازها و احتیاجات، از سوی دیگر برای تثبیت و تشکیل طبقه اجتماعی و شاید مهم‌تر از همه خریدی است که برای فروش و سود بردن انجام می‌شود. مدیریت صحیح خرید و تخفیف به شما کمک می‌کند کالاها را با چند درصد تا ده‌ها درصد تخفیف در برخی کالاها خریداری کنید. در این دوره با منابع تامین انواع کالاهای مصرفی، صنعتی، واسطه‌ای و وارداتی آشنا شده و نحوه تهیه بانک‌های اطلاعاتی تامین‌کنندگان، بورس‌ها و پاساژها و مراکز فروش عمومی و مجتمع هر کالایی را فرا می‌گیرید به نحوی که می‌توانید درک کنید که هر کالایی را در اسرع وقت از چه بازارها و مراکزی تهیه کنید.

تکنیک‌های روان‌شناسی تخفیف به شما جسارت به چالش کشیدن فروشندگان را می‌دهد خصوصا اینکه شما فرا می‌گیرید در چه بازاری چه اطلاعاتی از فروشندگان بگیرید و در مقابل دریایی از اطلاعات مربوط به رقبا و کالای در حال فروش را برسر فروشنده آوار کنید تا تسلیم خواسته‌های تخفیفی شما شود.


مدیریت قرارداد و روش‌های پرداخت، صفرتا صد درصد فرآیند خرید شما را مستند‌سازی می‌کند و از مهم‌ترین امکانات خرید بهره‌مند است تا در شرایط نبود نقدینگی، بازارهای تورمی یا رکودی و همچنین در بازارهای واسطه‌ای، دست شما در مقابل فروشندگان رو نشود و به تخفیف دلخواه برسید.


آشنایی با روش‌های تایید و تعیین کیفیت کالا و مواد، فرصت دیگری است در دستان شما تا بهتر از فروشندگان، کیفیت و مطلوبیت کالا را در بازارهای مختلف تشخیص دهید.


مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره که توسط پرویز بابایی ارائه می‌شود، شامل اصول و مدیریت تدارکات، خرید، انبارداری و سفارشات، چگونگی پیش‌بینی قیمت انواع کالاها جهت خرید بهینه، فصول و زمان خرید در بازارهای مختلف، مدیریت پرداخت قیمت کالا در بازارها و فصول خرید، روان‌شناسی خرید و تخفیف گرفتن در بازارها، راهبردهای منابع و تامین‌کنندگان کالا و بانک‌های اطلاعاتی مربوطه، تکنیک‌های خرید مواداولیه، کالاها و لوازم صنعتی، پروژه‌ای و واسطه‌ای، مدیریت استعلامات، قرارداد و روش‌های تایید کیفیت کالا است.


علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.