ایرنا: رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به رئیس کل امور سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: شرایط اقتصادی برای بنگاه‌های کوچک و اصناف از سال گذشته تاکنون بهبود نیافته؛ بنابراین نباید برای دریافت مالیات به اصناف فشار بیشتری وارد کرد. علی فاضلی در این نامه تصریح کرد: رشد اقتصادی ۳ درصدی سال گذشته به‌طور عمده مربوط به واحدهای صنعتی بزرگ بوده و از ۲۴ گروه عمده کارگاه‌های بزرگ صنعتی، شاخص ۱۴ گروه نسبت به سال قبل رشد مثبتی داشته‌اند.


وی افزود: رشد اقتصادی تنها از دو طریق افزایش بهره‌وری و ظرفیت تولید و همچنین سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است که هیچ‌کدام از دو عامل مذکور در اقتصاد سال 93 مقدور نبود.


فاضلی خطاب به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: اگر به اعتقاد شما مالیات دریافتی از اصناف ناچیز است، چگونه انرژی و توان خود را برای مبلغی ناچیز سرمایه‌گذاری می‌کنید. رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: قشر عظیم اصناف با سابقه درخشان تاریخی خود همواره در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این مرز و بوم نقش‌آفرینی کرده‌اند و بسیاری از جریانات محوری کشور با سرمایه و انرژی و پشتکار و حمایت آنها رقم خورده است. حال که دولت با زحمات بسیار زیاد در پس حمایت از کسب‌وکارهای خرد و اصناف است، انتظار می‌رود در سیاست‌های پساتحریم، با توجه به نقش برجسته اصناف به جای فشار مالی و روانی، از آنان حمایت و با مشوق‌های لازم عرصه برای رشد و فعالیت این قشر عظیم هموار شود.