ایسنا: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از فعال شدن پایانه‌های فروش سوخت در همه استان‌های مرزی تا پایان شهریور‌ماه خبر داد. حبیب‌الله حقیقی اعلام کرد: بر این اساس سوخت مورد نیاز کشورهای متقاضی با قیمت مشخص تامین می‌شود.


حقیقی اشاره کرد که این پایانه‌ها در حال حاضر در استان‌های خراسان و هرمزگان فعال شده و در سیستان و بلوچستان نیز در حال فعال شدن است. در رابطه با تامین سوخت برای ترکیه نیز در آذربایجان غربی اقدامات لازم انجام و مقدمات آن فراهم شده است.


حقیقی با بیان اینکه یکی از علت‌های اصلی قاچاق سوخت، تفاوت قیمت فاحش آن در داخل و خارج از مرز است، تاکید کرد:‌ این تفاوت قیمت انگیزه فوق‌العاده‌ای برای قاچاقچی ایجاد می‌کند. از این رو، شرایطی را فراهم کردیم که نیازهای رسمی کشورهای همجوار استان‌های مرزی را از طریق سیستم رسمی دولتی تامین کنیم.


رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: با این روش نیازمندی‌های آن طرف مرزها را در پایانه‌های مرزی و از طریق فروش سوخت با قیمت مناسب تامین می‌کنیم، قیمت آنها با توجه به نوسان قیمت نفت، شرایط و قیمت سوخت در کشور همجوارش متغیر است که این قیمت در کمیته‌ای که متشکل از استانداری، وزارت نفت، دستگاه‌های ذی‌ربط و دبیرخانه ستاد است و در استان مرزی مربوطه با ریاست استانداری تشکیل می‌شود، تعیین خواهد شد.