خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مکاتبه آلمانی‌ها برای اعزام یک هیات بلندمرتبه تجاری به ایران خبرداد و گفت: یک هیات ۳۰۰ نفره از تجار ایتالیایی نیز به زودی به ایران می‌آیند.

حسین اسفهبدی گفت: این روزها نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، بدون استثنا شاهد حضور فراگیر خارجی‌ها هستند و استقبال آنها از نمایشگاه‌های ایران، افزایش چشمگیر و پررنگی داشته است اما هنوز تعداد خاصی از کشورها و شرکت‌های مقتدر دنیا هم هستند که در نوبت برای حضور در نمایشگاه‌های ایران به سر می‌برند و انتظار می‌کشند تا به زودی توافق حاصل شود و در ایران حضور یابند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در هفته‌های گذشته، آلمانی‌ها مکاتباتی با ایران داشته‌اند تا بتوانند در آینده نزدیک، هیات گسترده‌ای از تجار خود را با هماهنگی سفارت ایران در آلمان به تهران اعزام کنند تا رو در رو به مذاکره با تجار ایرانی بپردازند. وی تصریح کرد: همچنین در روزهای گذشته، نامه‌ای دریافت کرده‌ایم که براساس آن، درخواست اعزام هیات ۳۰۰ نفره از تجار ایتالیایی به تهران را داریم تا بتوانند از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران آگاهی یابند، بنابراین حضور هیات‌های خارجی در هر زمینه‌ای بسیار چشمگیر است.


مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شرکت‌های آمریکایی نیز در نمایشگاه‌های ایران حضور دارند و تعداد آنها افزایش یافته است اما تاکنون درخواستی به‌صورت رسمی برای پذیرش هیات بزرگ تجاری آمریکا در ایران نداشته‌ایم.