ایرنا: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، از کاهش قیمت لیمو ترش، گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی طی هفته جاری خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم لیمو ترش دست‌چین به 9 هزار تومان رسیده که حداقل 7 هزار تومان افت قیمت را نشان می‌دهد.

حسین مهاجران افزود: با توجه به افزایش عرضه میوه‌های تابستانی، نرخ تمام میوه‌ها از کاهش نسبی برخوردار شده است. در حال حاضر لیمو ترش آبگیری با قیمتی بین ۴ تا ۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود؛ این در حالی است که طی هفته گذشته قیمت این محصول بین ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان در هر کیلوگرم بوده است.

وی از کاهش قیمت هویج خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم هویج به ۲ تا ۳ هزار تومان رسیده در حالی که طی یک تا دو هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم هویج به حدود ۵ هزار تومان نیز رسیده بود. به گفته مهاجران، امروز قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به هفته گذشته حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی و پیاز به علت افزایش عرضه محصول از اصفهان بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هر کیلوگرم زردآلو بین ۴ تا ۸ هزار تومان، توت‌فرنگی گلخانه‌ای ۴ تا ۸ هزار تومان، گیلاس بین ۵ تا ۱۲ هزارتومان، آلو بین ۲ تا ۴ هزار تومان، هلو بین ۲ تا ۸ هزار تومان، انگور ۴ تا ۱۲ هزار تومان، سیب گلاب بین ۲۵۰۰ تا ۸‌هزار تومان، گلابی چینی ۱۰ هزار تومان، شبرنگ و شلیل ۱۸‌هزار تومان، پرتقال مصری ۷ هزار تومان و موز بین ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود. وی اظهار کرد: همچنین هر کیلوگرم طالبی بین یک تا ۳ هزار تومان و هندوانه بین ۶۰۰ تا یک هزار تومان، خیار بین یک تا ۲ هزار تومان به فروش می‌رسد. مهاجران درباره نرخ انواع سبزی گفت: هم اکنون هر کیلوگرم سبزی به‌طور میانگین حدود ۸۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و سبزی به فروش می‌رسد.