گروه بازرگانی: با گذشت کمتر از یک هفته از انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع،‌معادن و کشاورزی، خبرها حاکی از صدور دو حکم انتصاب توسط رئیس این پارلمان است. بر اساس حکم محسن جلال پور، «علاء میرمحمد صادقی» به سمت مشاور عالی هیات رئیسه در امور پیشکسوتان اتاق ایران منصوب شد.

همچنین طی حکم دیگری از سوی رئیس اتاق ایران، « محمدحسین کریمی پور» عنوان مشاور عالی هیات رئیسه و رئیس گروه مشاوران اتاق ایران را دریافت کرد. در ادامه اقدامات جدید جلال پور، وی از تشکیل شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران با هدف بهره‌مندی از تجربه و دانش اعضای صاحب‌تجربه اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور خبرداد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: با ایجاد این شورا که حدود یک دهه از ایده راه‌اندازی آن می‌گذرد، قرار است تجربه و دانش افراد صاحب تجربه که از کارآفرینان دهه‌های گذشته کشور هستند و در حوزه‌های گوناگون اقتصادی موفق عمل کرده‌اند، در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اتاق ایران در دوره جدید به کار گرفته شود. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: از سوی دیگر، فعالیت‌های اجتماعی اتاق ایران از جمله اقدامات با اهمیتی است که از این پس، با محوریت شورای عالی پیشکسوتان اتاق ایران قابل انجام خواهد بود.

وی تصریح کرد: دومین محور فعالیت این شورا را می‌توان تمرکز بر برنامه‌های توسعه‌ای دانست، بر این اساس از جمله این برنامه‌های توسعه‌ای، احیای روستاها و کارآفرینی در حوزه روستایی است که فعالیت‌های اقتصادی آنها به شدت آسیب دیده و با کمک اتاق این فعالیت‌ها در حال احیا شدن است. جلال‌پور، رسالت دیگر این شورا را جانشین‌پروری دانست و اظهار کرد: افراد باتجربه‌ای که به عضویت این شورا درمی‌آیند، با کوله‌باری از دانش، تجربه شکست و موفقیت در عرصه اقتصاد باید جانشینان لایقی برای خود به جای بگذارند تا با علم و تخصص به روز و برخورداری از تجربه، بتوانند جایگاه آنها را حافظ بوده و حوزه اقتصاد را ترقی بخشند. در همین راستا با توجه به سابقه و تجربه علاء میرمحمدصادقی، وی پیش‌نویس اساسنامه شورای‌ عالی پیشکسوتان اتاق ایران را تهیه خواهد کرد.