ایرنا: دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، صنعتی و ویژه اقتصادی ایران جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه مناطق آزاد را یک راهبرد اساسی در برنامه ایران عنوان کرد.

اکبر ترکان شنبه شب در حاشیه برگزاری همایش «سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران» در دبی گفت: سیاست دولت بر ایجاد فرصت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌ها همراه با فناوری پیشرفته، برای توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است. ترکان اظهار کرد: ایران خواهان تقویت و گسترش روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق آزاد با تمامی کشورهای منطقه از جمله امارات است.

وی در این همایش با توضیح توانایی «منطقه آزاد اروند» در بخش صنعتی و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاران افزود: احیای جزیره مینو، ایجاد واحدهای صنعتی و ساخت شهرک‌های جدید مسکونی در شهرهای آبادان و خرمشهر از جمله طرح‌های توسعه منطقه آزاد اروند است. ترکان اضافه کرد: در بخش‌های صنایع پتروشیمی، شیمیایی و واحدهای غذایی نیز سرمایه‌گذاران استقبال خوبی در منطقه آزاد اروند داشته‌اند. مشاور رئیس‌جمهوری در پایان سخنانش گفت: منطقه آزاد اروند از ویژگی‌هایی همچون حمل‌و‌نقل کلان کالا به‌وسیله قطار، کشتی، کامیون و هواپیما برخوردار بوده و همچنین در همجواری با کشورهای عراق و کویت قرار دارد. همایش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران به همت سفارت ایران در ابوظبی و شورای بازرگانی ایرانیان دبی و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با هدف معرفی جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق، در دبی برگزار شد.

در این همایش محمدرضا فیاض بخش، سفیر ایران در ابوظبی و تعداد زیادی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی حضور داشتند.