دنیای اقتصاد: امروزه مشتری‌مداری یکی از عرصه‌های جدید و بکر در حوزه بازاریابی و فروش است و با توجه به اینکه ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است و همچنین با وجود رشد و ارتقای قابل‌توجه انواع مشتریان، مشتری‌مداری به شکل نوین هنوز درایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. بنابراین در راستای ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ مشتری‌مداری سازمان‌ها و شرکت‌هایی که با مشتری در ارتباط هستند، مرکز آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» دوره آموزشی‌ای را با عنوان «مشتری‌مداری و چگونگی برخورد با مشتری» روز شنبه 23 خردادماه، برگزار می‌کند.

سرفصل‌های کلیدی این دوره که به مدت 8 ساعت ازساعت17-9 توسط آقای فرشید موقرمقدم با تحصیلات دکترای بازرگانی، گرایش بازاریابی ارائه می‌شود شامل«اصول بازاریابی مربوط به مشتری‌مداری»، «شناخت اولین قدم در مشتری‌مداری»، «شناخت انواع مشتریان»، «چگونگی برخورد با انواع مشتریان از قبیل مشتری خشمگین و ...»، «عوامل موفقیت در سازمان‌های مشتری‌مدار و مقایسه شرکت‌های مشتری‌مدار و معمولی»، «مشخصات کارمندان مشتری‌مدار»، «تست بررسی میزان مشتری‌مداری سازمان و کارکنان» و «اصول طلایی مشتری‌مداری همراه با فیلم و پرسشنامه» و... است.


اهداف کلی دوره «تقویت و ایجاد مشتری‌مداری درسازمان»، «تغییر دیدگاه کارمندان و مدیران نسبت به مشتری و موضوع مشتری‌مداری»، «آموزش نحوه برخورد با مشتریان» و «شناخت ویژگی‌های کارمندان و مدیران مشتری‌مدار در هنگام استخدام» است. در پایان دوره نیز شرکت‌کنندگان قادر خواهند بود دیدگاه مشتری‌مداری را در ذهن خود و کارمندان ایجاد کنند، سازمان خود را مشتری‌گرا کنند، انواع نیازهای مشتریان به‌عنوان اولین قدم مشتری‌مداری را تشخیص دهند، نحوه برخورد با انواع مشتریان را بیاموزند واصول طلایی و نقره‌ای مشتری‌مداری را در سازمان خود به‌کار ببرند. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت مرکز آموزش به آدرس den.ir مراجعه کنند.