گروه بازرگانی: رئیس اتحادیه قنادان گفت: براساس توافقات صورت گرفته قرار بود هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک ۱۰ هزار تومان در ماه رمضان امسال عرضه شود اما این رقم با کاهش ۴۰۰ تومانی به ۹۶۰۰ تومان رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم علی بهره‌مند گفت: پیشنهاد اولیه اتحادیه قنادان برای هر کیلو‌گرم زولبیا و بامیه براساس هزینه‌های تولید 11 هزار تومان بود اما این رقم مورد موافقت شورای اصناف قرار نگرفت. وی اظهار کرد: بر این اساس نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 9600 تومان و درجه دو 9100 تومان تعیین شد. رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان گفت: این نرخ جدید به اتحادیه ابلاغ شده است و به زودی برای اجرا در اختیار شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها قرارمی‌گیرد. نرخ هر کیلوگرم از این محصول در ماه رمضان سال گذشته 8 هزار و 500 تومان بود.

همچنین به گزارش «ایرنا»، وی گفت: قیمت زولبیا و بامیه در سطح شهرهای مختلف متفاوت است اما به‌طور معمول نرخ این محصول در شهرهای بزرگ مشابه تهران تعیین می‌شود. رئیس اتحادیه قنادان تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تهیه زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان و تهیه این محصول در مراکز زیرزمینی مراتب را به دستگاه‌های نظارتی یا اتحادیه قنادان اعلام کنند.

وی با اشاره به آنکه رضایت مردم در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، افزود: در صورتی که مردم درخصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های تهران شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ و در شهرستان‌ها با اتحادیه‌های استانی تماس بگیرند.