گروه بازرگانی: دیدار نوروزی سفرای کشورهای خارجی با هیات رئیسه اتاق ایران با حضور بیش از ۹۰ سفیر و مقامات سفارت‌های کشورهای خارجی در اتاق ایران برگزار شد. چیدمان سفره هفت سین و پذیرایی به سبک سنتی ایرانی از برنامه‌های دید و بازدید نوروزی با سفرا بود. غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ثبت جهانی جشن نوروز به‌عنوان جشن جهانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد، سال جدید سالی پر از امید، شادی و حرکت به سمت آینده بهتر باشد.

وی اظهار کرد: معتقدیم توسعه روابط اقتصادی به توسعه روابط پایدار سیاسی و فرهنگی کمک خواهد کرد. شافعی ضمن اشاره به دیدار نوروزی سفرای کشورهای خارجی برای آشنایی با سنن و اعیاد ملی ایرانیان گفت: در شرایط موجود حضور نماینده‌های کشورهای خارجی تاثیر قابل توجهی بر روابط اقتصادی ما دارد و می‌تواند زمینه‌های توسعه روابط اقتصادی با این کشورها را مهیا کند. رئیس اتاق ایران بیان کرد: در دیدار امسال، سفرای بیشتری حضور داشتند.

وی ادامه داد: تکرار و افزایش چنین برنامه‌هایی زمینه‌ساز نگاه تازه‌ای به ایران است و به توسعه روابط اقتصادی و تبادل هیات‌ها بین ایران و سایر کشورها کمک می‌کند. شافعی افزود: نتایج این جلسات بسیار مفید است و ما امیدواریم با اقداماتی که دولت یازدهم از طریق دیپلماسی مثبت خود انجام داده است اتاق بازرگانی هم بتواند روابط اقتصادی ایران را با سایر کشورها تقویت کند.

رئیس اتاق ایران گفت: در شرایط جدید و بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و کشورهای غربی، اقبال کشورها به حضور در ایران افزایش یافته و ما باید بسیار با صبر، تدبیر و برنامه از این شرایط بهره ببریم، به گونه‌ای که روابط پایداری را با کشورهای دیگر برقرار کنیم و به عمق و پایداری روابط جدید بیندیشیم. شافعی در انتها عنوان کرد: در شرایط جدید اتاق ایران برای آینده، روابط و برنامه‌های تازه‌ای را تعریف می‌کند تا بتواند به نتایج خوبی دست یافته و این راه را تداوم بخشیده و به روابط اقتصادی پایداری دست یابد. همچنین در این مراسم از تندیس «حاج محمد‌حسین امین‌‌الضرب» که ۱۳۰ سال پیش مجلس وکلای تجار (تشکیلات فعلی اتاق بازرگانی) را تاسیس کرده بود؛ رونمایی شد.