ایرنا: مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور با بیان آنکه دلالان عامل گرانی پرتقال در این روزها هستند، گفت: تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی از تنظیم بازار میوه شب عید وزارت جهاد کشاورزی رضایت کامل دارند. وحیدرضا ابطحی اخیرا درباره ادعای برخی مبنی بر عدم رضایت تولیدکنندگان و عدم موفقیت وزارت جهادکشاورزی در تنظیم بازار میوه شب عید افزود: با اجرای قانون انتزاع در بخش کشاورزی، طی این مدت وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به خرید تضمینی میوه شب عید، شیر خام، گوجه فرنگی، مرغ و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم کرده است. وی گفت: اقدامات موثر و به‌موقع وزارت جهادکشاورزی موجب رضایتمندی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در عرصه‌های مختلف شده است؛ به طوری که علاوه بر جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان گاهی اوقات موجب تقویت تولید آنان نیز شده است.

وی با بیان آنکه امسال درتولید پرتقال مورد نیاز کشور کمبودی نداشته‌ایم، تصریح کرد: مشکل اصلی بالا بودن نرخ پرتقال در شرایط فعلی بازار، واسطه‌ها و دلالان هستند که طی دو تا سه ماه گذشته پرتقال را خریداری و در انبارها ذخیره‌سازی کرده‌اند و از عرضه آن در ایام پرمصرف سال همچون شب عید خودداری می‌کنند. وی اظهار کرد: این افراد سودجو در تلاش هستند پرتقال را پس از اتمام ایام نوروز برای فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت بالاتر به مردم عرضه کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته وزارت جهادکشاورزی به موقع وارد عرصه خرید پرتقال شمال و سیب درختی برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز شد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از خرید وزارت جهادکشاورزی برای پرتقال و سیب درختی احساس رضایتمندی دارند، افزود: برای نخستین بار تولیدکنندگان شمال کشور به موقع پول خود را از دولت دریافت کردند، این درحالی است که طی سال‌هایی که تنظیم بازار میوه شب عید در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود تولید‌کنندگان باید مدت زمان طولانی را می‌گذراندند تا پولشان پرداخت شود. به گفته ابطحی، امسال وزارت جهاد کشاورزی هر کیلوگرم پرتقال شمال را حداقل با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری کرد تا برای بهره‌برداران نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.