گروه بازرگانی: رئیس اتاق بازرگانی تهران یکی از مشکلات اصلی فعالان اقتصادی را بازنگرداندن مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت خواند. یحیی آل‌اسحاق گفت: «مسائل مختلفی در مورد مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که یکی از جدی‌ترین مشکلات مربوط به زمانی است که دولت از فعال اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده به شرط بازپس دادن اخذ می‌کند.» آل‌اسحاق روز گذشته در یازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی استان تهران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اعلام اینکه مقوله تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده به یکی از مشکلات اساسی بخش تولید تبدیل شده است، بر لزوم تشکیل جلسه‌ای در اتاق تهران جهت رسیدگی به مجموعه مشکلاتی که فعالان اقتصادی با آن روبه‌رو هستند، تاکید کرد.

رئیس اتاق تهران همچنین با تایید وجود مشکلات در روند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد که در این مساله باید هم زاویه دید فعالان اقتصادی و هم زاویه دید دولت را در نظر داشت. او افزود: «در حال حاضر افراد زیادی از همین ناحیه از دولت طلبکار هستند. چندی قبل یک فعال اقتصادی به من مراجعه کرد که مبلغ بالایی از دولت بستانکار بود و در حالی که دو سال تلاش کرده بود این مبلغ را بازپس بگیرد موفق نشده بود.»

رئیس اتاق تهران مشکل موجود در این مالیات را نه اصل آن، که روش اجرایی آن دانست و تاکید کرد باید کارگروه مسلطی نسبت به نحوه اجرا و اخذ این مالیات در صنایع مختلف تشکیل شود که کل روند را مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهد تا اشکالات آن نمایان شود و بتوان برای آن راهکار داد.