گروه بنگاه‌های اقتصادی: همزمان با برگزاری جشنواره روز ملی مدیریت پروژه که از سوی انجمن مدیریت پروژه ایران برگزار شد، پروژه‌های برتر مدیریت پروژه کشور در سال ۱۳۹۳ در قالب چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه معرفی شدند. در این مراسم که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس‌جمهور و رئیس نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران گفت: ایران با داشتن ۴۰۰ هزار پروژه نیمه تمام، کشور «مدیریت پروژه» است و ظرفیت بالایی از این نظر دارد. حمید زرگرپور با اشاره به کمبود منابع مالی که گریبانگیر بسیاری از پروژه‌های کشور شده است، افزود: ما به یک نظام جامع مدیریت پروژه در کشور نیاز داریم و هدف انجمن نیز ارتقای جایگاه مدیریت پروژه در کشور است. وی ادامه داد: انجمن مدیریت پروژه سعی دارد تا از طریق تعامل با معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری، ارتقای جایگاه مدیریت پروژه در نظام فنی و اجرایی را محقق کند.

در این جشنواره مدیریت پروژه احداث بزرگراه طبقاتی شهید صدر، مدیریت پروژه تولید همزمان برق و آب قشم، مدیریت پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اصفهان ۲ و مدیریت پروژه پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به‌عنوان پروژه‌های برگزیده انجمن مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۳ موفق به دریافت تندیس سیمین شدند. همچنین مدیریت پروژه احداث تونل نیایش به‌عنوان دیگر پروژه برگزیده چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه به دریافت تندیس بلورین نائل آمد. در این مراسم همچنین از خدمات ارزنده موسسه حمایت از کودکان سرطانی که در ارزیابی سال ۲۰۱۴ انجمن جهانی مدیریت پروژه مفتخر به دریافت جایزه تعهد به تعالی شده بود، تقدیر شد.

مجتبی حسین‌علی‌پور، رئیس کمیته ملی جوایز مدیریت پروژه نیز گفت: ارزیابی‌های کمیته جوایز ملی انجمن مدیریت پروژه که به‌عنوان نماینده انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه شناخته می‌شود، همانند ارزیابی سال ۲۰۱۴ انجمن جهانی مدیریت پروژه، بر اساس مدل تعالی پروژه صورت گرفته است؛ الگویی که با استفاده از معیارهای ۹ گانه اهداف پروژه، راهبری پروژه در ابعاد و لایه‌های مختلف ارکان اجرایی، دست اندرکاران و کارکنان، نحوه گزینش و حرفه‌ای بودن تیم پروژه، آموزش حین کار و نتایج حاصل از عملکرد کارکنان، تامین به موقع و مناسب منابع، چگونگی تعریف فرآیندها، نحوه تامین منافع ذی‌نفعان و نتایج حاصل از اجرای این پروژه‌ها، به ارزیابی پروژه‌های برتر پرداخته است.