خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت نارنگی در پی افزایش بارندگی خبر داد و گفت: بیشترین حجم مصرف میوه در حال حاضر مربوط به انار، نارنگی، پرتقال جنوب و انگور است. حسین مهاجران افزود: گوجه‌فرنگی ایران در حال حاضر از منطقه جنوب کشور تولید می‌شود، بنابراین در بخش جنوبی کشور قیمت گوجه ارزان‌تر است و هر چه به سمت تهران و شمال کشور حرکت کنیم، قیمت آن گران‌تر می‌شود. وی با بیان اینکه هزینه بسته‌بندی و جابه‌جایی بر قیمت گوجه‌فرنگی تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: ورود گوجه‌فرنگی بهبهان قیمت را کیلویی ۵۰۰ تومان کاهش داده و با ورود گوجه‌فرنگی چابهار و بوشهر از ۲۵ روز آینده، قیمت گوجه‌فرنگی منطقی خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران خاطرنشان کرد: خربزه در حال حاضر با قیمت کیلویی ۲۵۰۰ تومان در میدان به فروش می‌رسد و در کنار آن هندوانه میناب و دزفول با قیمت کیلویی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان و ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران از افزایش قیمت نارنگی در پی افزایش بارندگی خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی در چند روز گذشته باعث شده حجم برداشت کاهش یابد و این موضوع افزایش قیمت نارنگی را به همراه داشته است و این محصول در نوع درجه یک خود کیلویی ۵۰۰۰تومان در میدان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت پرتقال دشتی کیلویی ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تومان و پرتقال کوهستان ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است، ادامه داد: در حال حاضر حجم بیشتر مصرف میوه معطوف به انار، نارنگی، پرتقال جنوب و انگور است که در کنار اینها موز کیلویی ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰تومان است که قیمت منطقی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی تهران در پاسخ به این سوال که چرا کیوی در بازار آنچنان علاقه‌مند ندارد، گفت: شایعات صادرات کیوی به روسیه باعث کاهش ۲۵ درصدی قیمت این میوه نسبت به زمان برداشت آن شد و اگر این میوه مسیر صادراتی را طی نکند، وضعیت مناسبی در بازار نخواهد داشت.