اجرای طرح‌های توسعه‌ای «پگاه»  در لرستان

گروه بنگاه‌های اقتصادی: با حضور نماینده مردم خرم‌آباد و مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه»، پروژه طرح‌های توسعه پگاه لرستان، تصویب و در این نشست تاکید شد که محصولات تولیدی صنایع شیر ایران، کاملا سالم و در حد استاندارد کشورهای توسعه‌یافته است. در این نشست که با حضور ایرج عبدی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، عبدالامیر باروتکوب، مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه»، علی اسدیان، معاون منابع مالی وسرمایه‌گذاری شرکت صنایع شیر ایران و بهاروند، عضو هیات مدیره پگاه لرستان در محل شرکت صنایع شیر ایران برگزار شد، طرح‌های توسعه‌ای «پگاه» لرستان ابلاغ شد.

عبدی در این نشست گفت: باید شرایطی فراهم شود که همه مردم از شیر و فرآورده‌های آن به عنوان غذای کامل بهره‌مند شوند. عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در بررسی‌های به عمل آمده، محصولات شرکت صنایع شیر ایران، کاملا سالم و در حد استاندارد کشورهای توسعه‌یافته است. وی ادامه داد: در اطلاع‌رسانی‌ها باید دقت شود که برخی اخبار هراس از مصرف شیر در مردم ایجاد نکند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش پگاه لرستان در استان افزود: پگاه لرستان یکی از کارخانه‌های متمایز استان است که موجب رونق کسب وکار دامداران و روستاییان منطقه شده و نقش موثری در اشتغال استان ایفا کرده است؛ به طوری‌که ۲۵۰ نفر در تولید، ۵۰۰ نفر در توزیع و حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دامدار روستایی با پگاه لرستان همکاری دارند.

عبدی اظهار کرد: سه طرح خط تولید و بسته‌بندی شیر استریل یک لیتری، احداث دامداری ۲ هزار راسی در الیگودرز و احداث کارخانه تولید پودر شیرخشک و آب پنیر در پگاه لرستان، موجب توسعه بیشتر استان خواهد شد.

باروتکوب، مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز اعلام کرد: سرمایه‌گذاری پروژه‌های مورد اشاره توسط صنایع شیر و با بهره‌گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد بود که بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان خواهد شد. وی گفت: مراحل ساخت پروژه دامداری از هفته آینده آغاز خواهد شد و همچنین به مناسبت عید غدیر، مراسم کلنگ‌زنی احداث کارخانه شیرخشک و محصولات پودری پگاه لرستان در هفته آینده انجام می‌شود.

باروتکوب اظهار امیدواری کرد: با توجه به ورود تجهیزات خط تولید شیر استریل یک لیتری، تا پایان سال جاری این خط نیز راه‌اندازی شود و به بهره‌برداری برسد.