گروه بازرگانی: صحبت‌های وزیر نفت در حاشیه پارلمان بخش خصوصی میان خبرنگاران شنیدنی بود. بیژن نامدار زنگنه همانند عادت همیشگی‌اش در مقابل سوالات، تنها به جواب‌های کوتاه بسنده کرد. «وصول بدهی بابک زنجانی»: با قوه قضائیه هماهنگی‌هایی صورت گرفته، این در حالی است که نسبت ملک و دارایی‌های زنجانی در مقایسه با بدهی‌های وی به وزارت نفت بسیار کم است. هنوز معلوم نیست چه میزان از این بدهی‌ها وصول شده است. باید ارزیابی صورت گیرد.

«تفاهم همکاری با روسیه»: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، دو کشور بخشی از نیازهای هم را تامین خواهند کرد. کار با روس‌ها در حال انجام است و به زودی آثار آن روشن می‌شود.

«درآمدهای نفت»: ان‌شا‌ء‌الله درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده در بودجه، محقق می‌شود. از نظر عددی، نمی‌توان رقم اعلام کرد، اما از نظر فروش به ارقام مشخص و حتی بیشتر از پیش‌بینی رسیده‌ایم. وضع صادرات نیز قابل قبول و رو به پیشرفت است.

«تعیین قیمت خوراک»: اگر با واحدهای پتروشیمی به تفاهم برسیم، قیمت خوراک برای مدت طولانی (به مدت ۱۰ سال) تعیین می‌شود. مجلس در حال بررسی گنجاندن این بند در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت است. می‌توان فرمول تعیین قیمت خوراک را تا پایان مهرماه تهیه کرد.

«استفاده از گازهای فلر»: هیچ گاز فلری در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفته و تا قبل از پایان مهرماه فراخوان استفاده از گاز‌های فلر اعلام می‌شود.

«صادرات گاز به پاکستان»: پاکستان همان حرف‌های گذشته را تکرار می‌کند. در این زمینه بنا نبوده ایران منابع احداث خط لوله صلح در خاک پاکستان را تامین کند. پاکستان در زمینه‌ احداث خط لوله تاخیر دارد و باید در مذاکره با آنها ببینیم به کجا می‌رسیم.

«پرونده گازی ایران و ترکیه»: ترکیه ادعا کرده ایران به تعهدات خود عمل نکرده و خواستار تعیین فرمول جدید قیمت گاز شده‌؛ ایران هم شواهد و قرائنی را که نشان از عدم تخلف کشورمان دارد؛ ارائه کرده است. نباید چنین مسائلی را تخاصم دانست، این ماهیت قرار‌داد‌های طولانی مدت است.