خبرگزاری فارس: مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: بخشنامه برداشته شدن محدودیت صادرات روغن خوراکی به گمرک ابلاغ شد. سیدعباس حسینی افزود: به دلیل انباشت اضافی کالا در کارخانه‌های تولید روغن خوراکی و گردش کند سرمایه‌ تولید‌کنندگان این کالا تصمیم گرفته شد تا ممنوعیت صادرات روغن خوراکی برداشته شود. به گفته وی از سال گذشته بنا به نیاز داخل، صادرات روغن خوراکی ممنوع اعلام شده بود.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت همچنین اعلام کرد:‌ بر خلاف برخی اظهارنظرها، هیچ تغییری در سود بازرگانی واردات پروفیل «UPVC» رخ نداده است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، سیدعباس حسینی گفت:‌ سود بازرگانی این کالا در تعرفه‌های ۳۹۱۶۱۰۰۰، ۳۹۱۶۲۰۹۰ و ۳۹۱۶۹۰۰۰ کتاب سال ۹۲ به ترتیب ۶، ۱۵ و ۶ درصد بوده و تغییری در این موارد رخ نداده است.

وی ادامه داد:‌ در سال ۹۲ نیز برای افزایش سود بازرگانی ردیف‌های مورد اشاره، پیشنهادی به کمیسیون ماده یک ارائه نشده و صرفا پیشنهاد ایجاد ردیف تعرفه‌های مزبور از طرف گمرک ایران پیشنهاد شده بود که بدون تغییر در حقوق ورودی به تصویب کمیسیون مربوطه رسید. مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در واکنش به این پرسش که گویا انجمن تولیدکنندگان پروفیل خواستار افزایش تعرفه واردات این محصول شده است، اظهار کرد:‌ اگر این انجمن بنا به وضعیت تولید و صنعت خود خواهان افزایش سود بازرگانی کالای مذکور است، باید درخواست خود را به همراه فرم اطلاعات کارشناسی تکمیل و به کمیسیون مربوطه ارائه کند تا در صورت موافقت و تصویب هیات دولت، برای اجرا به گمرکات اجرایی ابلاغ شود.