گروه بازرگانی: با توجه به اینکه دولت در سال گذشته هیچ افزایش قیمتی در نهاده‌های بخش کشاورزی اعمال نکرد، امسال نیز برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

علیرضا ولی، مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کودهای شیمیایی بخش کشاورزی تامین می‌شود، اظهار کرد: در سال جاری سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی تامین شده است. به گفته ولی، برای امسال ۲ میلیون تن کود ازته توسط تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است. همچنین ۷۵۰ هزار تن کود فسفاته و ۴۰۰ هزار تن کود پتاس نیز تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تامین کود وجود ندارد، تصریح کرد: برنامه نیازسنجی از کشاورز انجام شده و با نسخه‌های بهداشتی و کیفی، کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی تامین می‌شود. مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه با توجه به وجود حدود ۸۰۰ هزار تن کود در انبارهای ۴۵۰ هزار کارگزار هیچ مشکلی برای تامین کود وجود ندارد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های مشترکی در راستای تولید و تامین انواع کود و بذور مورد نیاز بخش کشاورزی با اتحادیه‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی امضا شده که در حال اجرا است.